Lydnadsträning

Idag mår jag bättre och även om man blir trött efter nästan ingen ansträngning alls så känns det ändå som att jag snart är helt frisk =)

Det har varit en kall dag och det har tom snöat lite, dock inget som fastnat på marken. I eftermiddags satt jag och läste reglementet för lydnadsklass III och blev sugen på träning, så Isa och jag åkte till klubben. Jag gick igenom moment efter moment i LK3 för att kolla vart vi står i nuläget. Och det känns faktiskt rätt bra förutom vittringsapporteringen. Fria följet, sättandet, hoppet och metallapporten är i princip klara. Inkallning, rutan och fjärren är på god väg och sittandes i grupp + platsliggningen behöver tränas mer med andra hundar.

Efter att ha kollat av momenten tränade vi vidare på vittringapporteringen där jag återigen gick tillbaka till att hon endast skulle nosa på pinnen och inte ta den. Hon vill gärna stoppa pinnen i munnen, men idag hade jag köttbullar som belöning så då är hon extra vaksam om när klicket kommer. Men det är svårt det där med att koppla på näsan, ibland händer det, ibland inte. Bara att traggla vidare...


Kommentarer
Postat av: Johanna o hundarna

Här går vi på lågvarv med hunderiet just nu! De får ha lite vila under renoveringstiden tyvärr!

2009-11-12 @ 22:38:52
Postat av: mamsen

Skönt att du är frisk igen. Spännade nästa vecka. Var är Isa då?

2009-11-13 @ 10:14:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback