Helgen och lite till...

Jag ska försöka sammanfatta de sista dagarna utan att bli för långrandig - det har nämligen hänt en hel del!

I fredags försov jag mig lite och blev väckt av mobilen. Det var Tessan som undrade om jag vill med en sväng med hundarna. Klart jag ville! Efter en snabb frukost packade jag träningsväskan och fick med Tessan och Nalle på en promenad till klubben. Medan de provade på lite agility tränade jag och Isa lydnad. Det blev lite rutskick, fjärrdirigering och upptäckte på nytt att vi har problem med vittringsapporteringen. Hon tar i pinnarna innan hon märker att det det fel pinne hon har.. Väl hemma igen åkte jag med Tessan och Mårten till Mölnvik för lite shopping, innan Marcus kom hem från jobbet och vi satte kurs mot Norrköping.

Det var ett kärt återseende i Norrköping. 3 stycken som man känner igen väl (den "gamla" familjen) och 2 stycken som vuxit till sig ordentligt sedan vi såg dem sist (Stina och Sting som kommit till efter Kalmar). Det var roligt! Hundarna fick hälsa lite på varandra på kvällskissen, och sedan dess har de fungerat jättebra ihop.

Lördagen gick åt till att åka och kolla på familjens nyinköpta hus med omgivning - jösses vilken natur de kommer ha runt hörnet! Vi gick en prommis i det fina vädret och tog massa bilder med Johannas kamera. Vi lunchade i solen och hälsade på hästar, en underbar dag med andra ord. På kvällen fick vi utsökta hemgjorda tapas och såg läskig film på kvällen - det var ju ändå Halloween!

På söndagsmorgonen gick vi en prommis förbi Norrköpings brukshundsklubb där Isa fick lite övningar. Hon var lite "låg" efter att jag sagt till henne på promenaden dit, men det gick ändå rätt bra. Körde lite fotgående och sättande under gång. Sedan gick vi tillbaka hem igen och hundarna blev lämnade ensamma  för lek på badhuset stod på schemat. Det var jätteroligt! Jag är ju annars lite skeptiskt till badhus, och visst tycker jag fortfarande att det är lite äckligt med tanke på alla bakterier, men väl i vattnet var det jättekul =)

På eftermiddagen var vi bjudna på mat hos Johannas föräldrar, och i vanlig ordning blev man proppmätt (som vi alltid blir i Norrköping). Avslutningsvis åkte vi och handlade lite på City Gross innan vi drog oss tillbaka till Stockholm. TACK kära vänner för en underbar helg! Det måste vi göra om snart igen!

Idag har det varit hund - och hästträning på schemat. Började med att cykla iväg och lägga ett spår till Isa på morgonen på andra sidan motorvägen. Efter att hon tagit spåret gick vi en långprommis och var ute i flera timmar. Sedan var det bara att gå hem och byta till ridkläder för att hinna iväg till min privatlektion med Dirk. Det var roligt och gick bra! Efter stallet åkte jag och Isa till klubben och tränade lite, där vi fokuserade på hoppet, inkallning och fjärren. Nu känner jag mig alldeles mör i kroppen men imorrn blir det till att sitta stilla hela dagen eftersom jag ska jobba.

Nedan följer lite bilder från helgen tagna av Johanna, fler bilder kommer.




Isa


Sting


Viggo


I väntan på nästa hunds fotografering

Kommentarer
Postat av: Johanna och familjen

tack för en fantastisk helg! Ni är underbara!

2009-11-03 @ 08:16:25
Postat av: Lisa

Vad Sting hade blivit vacker!! Mysiga bilder på dem allihop.



Ni är välkomna när som att kika på lillen. ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback