Helg

I lördags vaknade jag upp till solsken - och det var länge sen! Jag drog upp Marcus från sängen och fick honom med till skogen. Där la jag först ett spår till Isa, och sen gick vi en promenad i skogen. Egentligen tänkte vi gå en "lunk-promenad" med fokus på spåret, men Isa tyckte det var så roligt och vi hade lite picknick med oss, så det blev en rätt lång och fartfylld promenad. Alla tre verkade uppskatta en ledig dag i solen, så då kändes det mer viktigt än att spara krutet till spåret. Men eftersom spåret ändå var lagt och början låg precis vid bilen så tänkte jag att vi kunde spåra så långt hon orkade och bryta där. Men det gick jättebra trots att hon var trött och spåret var rätt långt och svårt med mycket kringelikrok - mycket nöjd över hennes envishet och uthållighet.

Eftermiddagen spenderades i stan och på kvällen var det 25-årsfest med utgång, så då fick Isa sällskapa lite hemma hos Nalle för att slippa vara själv hela kvällen.

Idag har jag varit i stallet mest hela dagen. På förmiddagen hoppade Dirk så då fick Isa vara med på läktaren och titta. Sådär kul tyckte hon. När jag sedan gick hem och lämnade henne körde vi några linjetag i dungen bakom oss. Sedan har hon var ute med Marcus på promenad. Själv hade jag, Kattis och Evelina sedan länge bestämt ridträff idag, men det slutade med att vi skrittade hela vägen. Jag red nämligen en ridskolehäst som kunde" vara lite bockig", men det hejdade ju inte mig. Efter att ha blivit avslängd två gånger och dessutom gjort mig lite illa, bytte jag häst med Kattis. Det tog inte många minuter innan hon också blivit avslängd, så det fick bli skritt efter det. Lite trist men skönt att inte ramla av en tredje gång, vet inte om min rygg skulle klarat det. Härdanefter håller jag mig nog till Dirk =)

Imorrn är det jobb igen och jag hoppas att kommer kunna sova inatt för att vara pigg imorrn. Det börjar nämligen sprida sig ett stort och blått märke över hela sidan på ryggen - aj.

Lite bilder från lördagens prommis










Kommentarer
Postat av: Lisa

Var det Hurricane? ;)



Härligt att ni nyttjade den fina dagen, lite retsamt att jobba och vara inne denna ensamma soldag - men men! Hoppas på fler!!



Fina bilder!

Postat av: Johanna med flock

Mysdag o helg! Hur går det på jobbet?! Kramar

2009-11-23 @ 15:55:57
Postat av: Lisa

HAHA; Seven??! Att den gubben kan. Minns när han var ny på ridskolan, lite busig och betydligt mer grå än han är nu. Inte kul med blåmärken, men liite kul att han var så busig! ;)



Åh, vi kanske vill imorgon. Jag jobbar natt nu, så får se hur mycket jag får sova. Men är jag pigg och glad så låter det himla trevligt!



Kram!

2009-11-23 @ 22:46:57
URL: http://eskil-isak.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback