Första advents-mys

Ååå, äntligen blev det första advent! Som jag har längtat tills man får julpynta =) Men vi tar helgen i kronologisk ordning. I lördags kom Emma hit från Eskilstuna och hälsade på. Jag fick mig en lite längre sovmorgon än beräknat, vilket gjorde att jag inte hann med min planerade spår-träning. Istället tog jag med mig ryggsäcken med dummies och fick med mig Marcus som förste kastare. Det var en rolig träning trots att jag egentligen planerat spår. Ibland blir det inte alltså som man tänkt sig och det var skönt att få sova lite efter andra veckan på jobbet.

Efter träningen åkte jag in till stan och mötte Emma. Där åt vi lunch, shoppade och begav oss sedan hem till Värmdö för att äta kinamat och göra oss iordning för kvällen. Superkul hade vi med det blev en sen kväll eller rättare sagt tidigt morgon.

Några timmar senare väckte en morgonpigg Emma mig och vi konstaterade att det var ett strålande väder. Vi tog med oss Isa ut på en mysigt promenad, för att sedan spendera flertalet timmar på brunch nere i hamnen. Och sedan var det äntligen dags för julpyntningen. Vi lyssnade på julmusik, drack glögg och pysslade - myyys. Emma åkte hem innan middagen och 5 minuter senare kom Mårten och Tessan hit till vårt planerade adventsmys. Vi hjälptes åt att baka pepparkakor och avslutade kvällen med ytterligare lite glögg, pepparkakor och film.

Idag har det var en jobbig dag på jobbet eftersom jag förlorade några timmars sömn i lördags. Dagen har iaf varit hektisk och därför också gått fort. När jag kom hem cyklade jag direkt till stallet och red Dirk. Det var ett alldeles underbart ridpass vi fick till och jag log nog varenda minut jag red - duktiga Dirk! Nu ska jag stupa i säng, ytterligare en händelserik väntas på jobbet imorrn.

Polarna Nalle och Isa


Isa gräver...


...medan Nalle rullar sig i skogen

Kommentarer
Postat av: mamsen

Vad härligt det låter. Hoppas veckan blir bra.

Hälsa Isa från mattemor!

2009-12-01 @ 17:55:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback