Vatten- och båtträning

Helgen har som jag tidigare nämnt spenderats ute på landet. Jag kom dit lite efter övrig familj på fredagen, efter en mysig förmiddag i stallet. Isa var en lycklig hund när matte klev av båten...

I helgen har vi inte suttit ner mycket. Vi har bland annat oljat verandan, målat alla utemöbler, målat lite till, Marcus har byggt en grillplats, vi har fortsatt byggt på vår stenmur osv osv... Isa har mest strosat runt hela dagarna och hängt med den som gjort roligast saker. Så fort någon tar fram vattenslangen inom hundra meter runt henne kommer hon springandes direkt. Så det har blivit vattenslangsträning för hennes del, eftersom man måste kunna vattna utan att hon ska springa mitt i strålen. Eftersom hon är helt distraherad när vattenslangen kommer fram så var det lättare sagt än gjort, men efter några tillsägningar förstod hon vad det hela gick ut på.

Idag har hon även fått träna på att åka motorbåt eftersom vi åkte hem med mamma och pappa. Isa tyckte det var jättejobbigt och pep och skakade när hon skulle gå på. Sen satt hon med hela sin vikt på mig under båtresan. Det är jobbigt att se  henne så rädd, men vet att det kommer gå över efter några gånger. Nu är hon iallafall helt slut och kommer nog att sova gott ett bra tag...

Isas första besök på landet

Kommentarer
Postat av: Johanna och gänget

Fullt ös! Duktiga ni!

2009-05-04 @ 15:54:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback