Finalkväll

Det har varit fullt upp här sen i måndags. Igår jobbade jag inte men hade en riktigt fixardag, med städning och tvättning på schemat. Eftermiddagen spenderades tillsammans med Isa i stallet. Hon börjar känna sig mer och mer hemma där, vilket är skönt. Eftersom vi fortfarande promenerar Rose tog jag med båda tjejerna (Isa och Rose) ner till havet vid Fasta slott, där Isa badade och Rose fick beta. Det var jättefint väder och det kändes nästan sagolikt att sitta i solen med två nöjda djur bredvid sig. På väg tillbaka till stallet rullade sig Isa såklart i lera, så det blev slangen nästa för hennes del när vi kom fram till stallet (jag tror nästan bestämt att hon planerat det). Kvällen spenderades springandes på Norra Djurgården - det var nämligen dax för vårruset. Jag är lite besviken på min tid då den första kilometern tog hela 10 (!) minuter på grund av stillastående led... Sen var det otroligt många som gick och blockerade vägen trots att vi tog en grupp där man satsade på att springa loppet på ca 20 minuter. Det var hursomhelst kul att springa loppet, men jag var inte speciellt trött efteråt, vilket var lite synd.

Idag har Isa varit med mig i stan när jag jobbat. Jag lämnade henne hos mamma innan jag gick till jobbet och kom tillbaka till lunchen. Mamma och Isa hade tagit en långpromenad på förmiddagen, så det var en trött tös som mötte mig i dörren. På eftermiddagen fick Isa vara ensam hemma hos mamma när vi var och strosade på stan. Hon verkar ha sovit hela tiden, det är så skönt att hon känner sig trygg där. Jag kan återigen konstatera att Isa inte är en stadshund. Det är snabbt ut, kissa och sen snabbt in i lägenheten igen.. Läskigt ute på gatorna! Nu är det en trött hund här hemma.

Ikväll är det äntligen Champions League-final och som det Man Utd-freak jag är är jag supertaggad! Go Man Utd!


Lill-Isa spanar fotboll

Kommentarer
Postat av: Johanna

Imorn är det Norrköpingstur och därmed min tur med, men vi ska visst gå (tur för mig kanske) kollegorna och jag!

Postat av: Lisa

Haha, jag visste inte att du var sådant fotbollsfreak. ;)



Jag tänker spåra imorgon, någon gång mitt på dagen, är tanken. Hör av dig om ni är taggade! (och du ledig!)

2009-05-27 @ 22:45:58
URL: http://eskil-isak.com
Postat av: Lisa

Hoppas att det gick bättre igår än det gick för MU ;)

2009-05-29 @ 17:33:07
URL: http://eskil-isak.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback