Uppryck!

Jag har ryckt upp mig en del sen orkelösheten jag kände i tisdags. Jag kom på att det inte blir bättre än man gör det till helt enkelt! Jag har bland annat kommit in på en sommarkurs på distans som jag eventuellt ska läsa också - känns bra att veta hur sommaren ska spenderas (om man nu inte får jobb).

Gårdagen inleddes med (efter den traditionella rundan på Internet efter nya jobb) en långpromenad med Isa. Vi gick runt Kvarnsjön och badade en del (en av oss iaf). Vi träffade även på en trevlig schnausertik med matte som Isa busade lite med på vägen. Vi stötte även på en del andra hundar med förare som tyckte Isa var "tunn" för att vara golden. Jag valde att ta det som en komplimang. Efter två timmar var vi hemma igen och då bytte jag bara om till springkläder för att sedan ta en löptur.

Efter en snabb lunch träffade jag en gammal vän som jag inte sett på länge, och planen var att ta en promenad med Isa. Men vi kom inte längre än till stallet - hon är nämligen  en av mina gamla "stall-vänner" som inte varit i stallet på länge. Där tog vi en fika tillsammans med de gamla stallgänget och pratade gamla minnen - underbart =)

Morgonen idag var lite seg efter en after-work kväll igår, men kl 11 hade vi bestämt hunddate med Evelina och hennes kompis på klubben. De hade aldrig varit där så vi tog följes från mig. På schemat för min del stod både spår och lite lydnad, och sen skulle jag lära dem att komma igång med spåret. Vi la två korta spår till deras hundar och ett längre till Isa. Tyvärr råkade ett spår korsa Isas, men det klarade hon faktiskt bra. Dock gick det inte så bra i vinklarna, men jag tror att det var ganska torrt där, plus mycket vind och mycket kaninhål på fältet. Evelinas dalmatin har aldrig spårat personspår men verkade fatta direkt (förutom det faktum att man inte fick stanna och äta gräs på vägen). Den andra hunden var en bamsestor boxerhane som Isa tyckte var lite skräckinjagande... (TÄNK en boxandes boxer som är dubbel så stor som henne!) =)

Efter spåren tog vi några övningar på lydnadsplan varefter vi åkte till Ingarö för en skogspromenad med picknick. Hundarna busade som bara den, men Isa tyckte fortfarande att Boxer Balder, Chihuahua Minus och Dalmatin Nova var lite läskiga (speciellt den största och den minsta). Efter 4 timmar var i hemma igen - helt döda - och då var det bara för mig att byta om till stallkläder och gå ut en promenad med Rose som jag fortfarande inte tycker känns fräsch i benet...

Nu är jag så trött, så trött.. Nu är det två dagar med jobb och sen tävling på söndag, fullt upp!

Sötaste Rose



Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag tycker att det låter som om du fyller dagarna alldeles utmärkt bra. ;)



Gulliga gulliga Rose, men trist att hon inte känns helt fräsch.



Ses imorgon!

Postat av: Johanna och gänget

Fullt ös! Rose var supersöt ju!

2009-05-07 @ 23:21:48
Postat av: Michelle

Men jösses , är det din häst?????

Jag red henne förrut på riskolan Swartlings!!!

SNABBT SVAR!!! :D

2009-05-07 @ 23:56:01
URL: http://michelleochjack.webb.se
Postat av: Michelle

hehe , blev så exalterad över att se henne att jag inte läste igenom hela texten :P

red du också på Swartlings förrut?

2009-05-07 @ 23:57:44
URL: http://michelleochjack.webb.se
Postat av: Michelle

Åh vad kul!! En sådan underbar häst.. inte för att jag tror att hon skulle känna igen mig tyvärr..

man blir så glad över att återse gamla "vänner" även om de bara va ett foto ;)

2009-05-10 @ 11:44:52
URL: http://michelleochjack.webb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback