Tävling, appellspår, Bro-Håbo

Idag har vi varit ända ute vid mina gamla trakter och tävlat appellspår. Oj, va nöjd jag är med min lilla Isa, hon gick som en klocka! =)

Spår: 10-10
Så bra som hon gick idag har hon nog aldrig gått! Klockrent påsläpp, klockrena vinklar och apporterade in alla apporter sååå fint. Så nöjd!

Budföring: 10-10
Inga problem där heller, Isa tyckte att det var en lagom rolig mottagare som hon kunde stanna hos ett tag, men ville sen gärna tillbaka till mig.

Platsliggning: 10-10
Den jobbigaste platsen hittills... 2 mallar, 2 rottisar, en schäfer och en doberman... Och så lilla Isa. Dobermannen galopperade snabbt från platsen, en malle satt upp och en rottis låg vänd mot de andra hundarna och viftade uppmanande på svansen. Jag var så nervös och det var de längsta tre minuterna jag varit med om! Men det gick ju finfint =)

Linförighet: 8,5-9,5

Framförgåendet: Avstod

Platsläggande: 9.5-9,5

Inkallande: 7,5-8,5
Missförstånd på moment tror jag. Hade inte så mycket fart och dålig ingång.

Apportering: 9-8

Hopp: 9-10

Poäng: 283 (Special: 90p, lydnad: 193p)
Uppflyttad, placering 2 (av 10)


Blev slagen av en rottistik med endast 2 poäng men är ändå mäkta stolt över att få en bra uppflyttningspoäng. Är också mäkta nöjd över andrapriset som var 5 kg hundkex =)

Lisa och Loi har agerat sällskap och stöttepelare hela dagen, tack snälla! Efter tävlingen gick vi en skogspromenad och letade oss tillbaka till klubben genom en "genväg" genom skogen - men den här gången var det faktiskt Lisa som tog täten! (Kanske därför vi kom fram så smidigt också) ;)

Foto:
Lisa









Kommentarer
Postat av: Michelle

Jo detförstås , en galet fin liten pålle! Jag kanske skulle kunna få följa med dig någon gång och klappa lite på henne ;) ?

NEJ men!!! Jösses vad duktiga ni är! Stort Grattis till uppflytten :D 10-10 på specialen är fasiken en vinst i sig!

Skratta inte för mycket när du läser artikeln ;)

Postat av: Johanna och Sting och gänget

WOW! Ni är ju grymma! Vilken prestation! Ni är ju skitbra!!! Inte för att jag trott nåt annat!!

2009-05-10 @ 21:12:27
Postat av: Karin & Soya

Grattis till uppflyttning och en jättebra tävling!

Att vara dagens bästa spårhund är inte illa!

Lycka till i fortsättningen! :D



/Karin (Dagens TL på spåren)

2009-05-10 @ 21:12:58
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=soyagoja
Postat av: Karin & Soya

GRATTIS till uppflyttning och en jättebra tävling!

Att ha dagens bästa spårhund, är inte illa! :D

Lycka till framöver!



/Karin (Dagens TL på spåret)

2009-05-10 @ 21:16:09
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=soyagoja
Postat av: Sigrid

GRATTIS! Gud vad kul att ni verkligen fick visa vad ni kan den här gången. Ni är så duktiga och fina ihop! :)

2009-05-10 @ 21:45:55
URL: http://www.kajko.nu
Postat av: Moa, Oscar & Lucas

Stort grattis! Bra jobbat med maxpoäng på specialen och en fin lydnad. Kram Moa och grabbarna grus

2009-05-10 @ 21:54:22
Postat av: Christer

Stort grattis till Er!

Med dom poängen är de nog troligt att du får närvara på årsmötet för pokalutdelning. Årets appelhund!?

2009-05-10 @ 21:55:31
URL: http://www.varmdobk.se
Postat av: mamsen

Stort Grattis mina två flickor!!!! Från en stolt mamma

2009-05-10 @ 22:29:34
Postat av: Lovisa & c:o

Bra jobbat!! :D Superbra poäng och en välförtjänt pallplats, när framförgåendet tillkommer så kommer ni vara oslagbara :P

2009-05-11 @ 10:52:24
URL: http://4fota.se
Postat av: Karin & Soya igen

Vi har lägre spår i september....det kanske kan vara nå´t för Er!

Välkomna tillbaka! :D

2009-05-11 @ 15:37:20
Postat av: Sandra, Thyra & Lhine

Grattis till uppflyttet!



Du får prova min grej och se om det hjälper vid skakandet. Jag börjar som sagt med att lägga dummien i strandkanten, och flyttar den sen längre och längre ut. Vill även att Lhine sätter sig framför mig när hon kommer in. Sen när jag tagit dummien säger jag "Varsågod att skaka".

2009-05-11 @ 17:55:13
URL: http://tomik.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback