Ridträning

Imorse var det en väldigt trött Hanna som gick upp kl 7. Igår var det kundfest på jobbet jag jobbar extra på och även om det inte blev speciellt sent så var det en del dricka och massa ansträngande mingel. Isa fick sig en morgonpromenad innan jag åkte vidare in till stan för att jobba. Dock bara halvdag!

Kom hem igen vid lunch och plockade med mig Isa till stallet. Här skulle det ridtränas! Eftersom jag numera rider på en sån snäll och lugn häst som Rose kom jag på att det är nu jag ska träna Isa på att vara med på ridturer. Vi var ute en timme och i början fick jag sitta av några gånger för att koppla Isa och leda dem båda två. Isa är ju lite skeptisk till hästar och vågar inte komma nära när jag ropar på henne. Men jag blev förvånad hur snabbt hon släppte rädslan och efter bara några gånger kunde jag luta mig ner från Rose och ge Isa godis från hästryggen - vilken utveckling! Isa lärde sig även att gå bredvid eller bakom Rose när vi mötte andra hästar eller människor. När vi mötte en  hund måste hon dock fått kortslutning för då sprang hon rakt fram till den och ville hälsa...? Efter en högre ton från mig avbröt hon dock snabbt det hon höll på mied och kom tillbaka till mig. Ridturen slutade med att jag red på asfaltsvägen med Isa bredvid oss inåt mot vägkanten... Förhoppningsvis fortsätter jag rida snälla hästar som accepterar att en hund springer runt och inte verkar ha riktigt koll på hästens ben.

Imorgon ska vi på 50-års kalas hos Norrköpingsborna ute på deras landställe. Ska bli himla roligt och Isa kommer att leva loppan med diverse labbe- och goldenhanar =)




Kommentarer
Postat av: Johanna och gänget

Vi längtar efter er, känns lite lyxigt att ni kommer igen! Nästa gång får vi ta vårt pick o pack o fara uppåt till er!

2009-05-15 @ 23:02:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback