Måndagsträning

Tack för alla gratulationer!

Dagen inleddes med ett konstanterande att det inte finns några jobb att söka... Trist! Så Isa och jag gav oss ut på en motionsrunda istället. Jag sprang runt Kvarnsjön och Isa fick simträna lite - vilken lycka! Jag brukar inte vilja springa med Isa egentligen, för hon tycker det är så tråkigt och det blir jobbigare för mig. Men idag hade hon det längre benet före och sprang som en tok i skogen framför mig.

Eftermiddagen spenderades i stallet men då fick Isa vara hemma och sova. Jag sprang med Rose i stallgången och tycker fortfarande att hon går orent - jättetråkigt. Pga regnskur blev det tråkpromenad i ridhuset och sen ut och beta.

Kl 18 åkte vi upp till Värmdö BK för att vara med på måndagsträningen. Jag började med att träna lite kryp, där jag bara går framför henne. Sen var det skottträning och då la jag en ensam platsliggning med henne och belönade emellanåt. Hon tittade lite när vid skotten men låg ändå kvar rätt avslappnat tycker jag. Därefter blev det en del passivitetsträning, läggande (för inkallning) och apportering med metallapporten. Lisa och Loi var uppe och tränade också så det blev lite bus emellanåt. Vi avslutade med en liten runda i skogen där de givetvis drog iväg efter vilt. Varför ska hundarna alltid göra det när de är tillsammans med andra?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback