Måndag, tisdag

Början av en ny vecka och den har gått i träningens tecken. Igår på eftermiddagen åkte jag och Isa till brukshundsklubben för lite lydnadsträning. Fokus låg på korta och snabba inkallningar samt linförighet. Jag tycker det gick bra! Hann med några hopp och apporteringar också. Efter det gick vi en liten sväng med Lisa, Loi och lilla Choice (Lisa hade tränat agility). Hundarna busade och badade och vi tvåbenta fantiserade om de övergivna båtbryggorna vi passerade.

Idag cyklade jag och la ett spår till Isa på förmiddagen. Det hade legat i ca 40 minuter med lätt regn på när vi tog det. Isa spårade inte så bra som hon brukar.. Hittar pinnarna men virrade runt en del i början och en del i slutet. Men hon ger ändå inte upp som hon gjorde förut utan kämpar på bra med att hitta spåret igen när hon kommit på villovägar.

Eftermiddagen och spenderats i stallet och en till långpromenad med Isa... Börjar tröttna på livet som arbetssökande (efter två dagar) och känner hur energin springer ifrån mig.

Foto: Helena (från okt -08)

Tisla och Isa på promenad i höstas, som vi saknar dem!


Kommentarer
Postat av: Helena och boxrarna bus

Den översta bilden är med i min fotokalender. :)

Postat av: Johanna och gänget!

Häng i!!!

2009-05-06 @ 16:39:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback