Målarhelg



I onsdags tog vi pick och pack och åkte ut till landet. Vi fick äntligen med oss massa saker från vinden som stått där och tagit onödig plats - skönt! Pappa var redan där ute och mamma och syster med barn kom nästan samtidigt som oss, trevligt med gården full av folk. Fokus har legat på målning hela helgen - målet var att hinna måla hela huset rött och vitt. På grund av två stycken regndagar har vi dock inte hunnit allt vitt kring fönstren, trots att vi fått hjälp av Marcus kompis Martin som kom ut i torsdag, men det är ju lätt att göra nästa gång vi kommer ut.

Isa har inte gjort många knop, mest strosat runt som den gårdshund hon är och gosat och busat med alla som vill. I torsdags var det fint väder och då cyklade vi till affären. Väl framme fick hon svalka sig lite i havet innan vi skulle bege oss tillbaka (är väl ca 4 km dit). Men när vi skulle tillbaka märkte jag att det var punka på min cykel, så jag fick åka fyrhjuling med pappa hem och Isa fick cykla hem med mamma.. Trodde jag ja.. så fort hon såg mig på fyrhjulingen sprang hon med mig istället, och snabbt går det ju med fyrhjulingen! Jag tyckte så synd om henne att jag försökte ha henne i knät men det var för läskigt. Så hon kutade hela vägen hem bredvid fyrhjulingen - snacka om fyspass.

Nu har vi precis kommit hem och ska gå till stallet och promenera med Rose. Veterinären har tittat på henne och hon har en vrickning i kotan, så hon har fått medicin nu. Jag har övertalat husse att följa med mig med Isa, så det blir en riktig familjepromenad =)


Marcus kämpar på


Färdigt!








Kommentarer
Postat av: Johanna och gänget

ÅÅ vad bra att ni tränar, vi tänkte nämligen bjuda till fest när det är dags för husmålning och locka med party, men först får man måla =)

2009-05-24 @ 21:17:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback