Veckoslut

Här har det varit full rulle sedan födelsedagen. I torsdags mådde jag inte så bra, men tog iaf en ordentlig promenad fram och tillbaka till klubben för lite träning. Träningsplan var väldigt blöt och hal fortfarande, så vi tränade lite inkallningar på ett annat fält. Isa hade lite svårt att fokusera dock,  vet inte om det berodde på att vi tränade på ett nytt ställe eller om det var den lite längre promenaden innan som gjorde det.

Fredagsen spenderades i stallet och Isa fick följa med. Hon har redan hittat några personer som hon gillar där, men hästarna är inte så roliga hälsar hon. När jag red fick hon sitta på läktaren och titta, låg jättefint och slappnade av trots att hon tycker att det är så jobbigt när jag rider runt på dessa stora djur. Ridningen då? Gick förfärdligt dåligt och hästen och jag kom inte alls överens tyvärr. (Ja, jag har nog glömt hur man rider). Efter detta kände jag mig väldigt deppig och spekulerar fortfarande över vad jag ska göra. Ge det en till chans, leta efter någon annan eller lägga ner helt? Jag avvaktar och ser lite hur det blir.

I lördags var vi anmälda till ett appellspår i Norrköping. Vi var på femte reservplats så jag visste ju redan att vi inte skulle komma med, men hade ändå lite förhoppningar om att de skulle ringa i veckan. Men istället fick vi vara med på ytterligare en sökträning - roligt!
Vi var sju hundar som vallade av en ruta på ca 250 meter (vi kör ju inte så långt såklart). Det var en bra bana, ganska öppen men ändå mycket berg. Isa var nummer tre och eftersom vi var så många hundar fanns inte tid till 2 mindre pass, utan fick ett längre. Vi körde hitta övningar med minnesbild för att få skicken raka. Hon är jätteduktig! Fokuserar bra utåt och lägger på näsan bra. Jag försökte att ge figuranterna leksaker som belöning tills jag kommer och hämtar henne, men det fungerade inge bra. Inge godis hos figurant = springa tillbaka till matte istället. Hon fick 6 skick och var ganska ordentligt trött efter det. Tyckte ändå att hon klarade de sista skicken bra trots tröttheten.

När jag skulle sätta in henne i bilen igen gick jag en lite sväng för att rasta av henne på andra sidan vägen. Hon måste ha varit lite i trans på grund av att hon var uppspelt, för hon sprang runt som en lite toka... Runt, runt över stock och sten. Vid klockan 14 åkte vi hemåt trots att en hund var kvar. Jag skulle ju ha födelsedagsfest och skulle till Anna och förbereda, så det var okej med alla att jag åkte. Anna och jag hann med allt efter lite stress och det blev en superlyckad kväll! Idag har vi varit lite sega men har gått en långpromenad nere vid vattnet vid Hålludden. Nu ska vi alla ta kväller framför TV:n - mys!




Kommentarer
Postat av: Johanna och Stina

hoppas festen var lyckad!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback