Söndag igen

Gårdagen spenderades med vinteraktiviteter ute på landet. Iglo byggdes till barnen och vi skottade till oss en riktig pulkabacke som vi alla åkte i. Isa var givetvis med och busade hela tiden och vi kunde alla konstatera att hon hanterar barnen annorlunda nu än tidigare. Förut blev hon stressad av dem och kunde inte riktigt slappna av när de var i närheten. Nu ignorerar hon dom helt istället. Syns dom inte så finns dom inte, tänker Isa och blundar (låtsas sova). Tycker att det är en bra inställning. Kvällen spenderades tillsammans med syster + familj, med god middag och melodifestivalen. det var trevligt tills vinnaren korades.. vad hände??

Idag åkte vi hem med lunchbåten och bussresorna hem gick mycket bättre än i fredags, trots att det var mycket mer folk. När vi kom hem traskade jag och Isa till stallet direkt. Tyvärr verkar inte Isa gilla att vara i stallet så mycket. Hon som är van vid ett litet mysigt stall mitt på landet gillar inte det här stora stallet. När jag skulle rida kom Marcus och hämtade hem henne, har inte riktigt hittat nån bra lösning på var hon ska vara när jag rider än. Ridningen gick för övrigt bra, men Con lekte vildhäst och var "rädd" för allting, vilket resulterade i diverse hopp hit och dit samt lite bocksprång. (Han testade mig väldigt mycket). Tyvärr fick jag ett trist mail igårkväll om att hästen som jag provred i onsdags skulle säljas, och när jag kom till stallet i dag var boxen tom och hästen borta. Mycket märkligt. Så nu står jag tillbaka på ruta ett igen utan medryttarhäst :(

Imorgon ska jag försöka vara väldigt aktiv med uppsatsen (jag har faktiskt jobbat en del på den i helgen också) och på kvällen hoppas jag att jag kommer iväg till klubben för lite lydnadsträning, har blivit dåligt med det på senaste!
Go natt!

Kommentarer
Postat av: Johanna med familj

Dumt med hästen.. hoppas det löser sej iaf! Ha en bra vecka!

2009-03-16 @ 10:09:11
Postat av: Lisa

Nästa gång du rider Con vill jag komma och titta! Så kan jag ta hand om Isa också. ;) Tråkigt att hon inte gillar att vara i stallet, Eskil är inte så förtjust över att vara i gångarna - då han tycker att det är väldigt obehagligt när hästarna sparkar i boxdörrarna, men han är GÄRNA med och ligger och slappar på läktaren.



Får vi skjuts med er idag? Jag är lite billös...



Det där med medryttarhästen var VÄLDIGT mysko, konstig människa. Man vet väl på onsdagen och hästen ska säljas innan lördag...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback