Tack Isa!

Idag har jag haft en riktigt pissig dag. Ingenting har blivit gjort på uppsatsen, det finns inga roliga jobb osv osv. När man väl kommer in i ett sådant tänk, ja då är det inte mycket som är bra.

Marcus tog ut Isa på promenad på förmiddagen, och jag fick även med honom ut på min och Isas eftermiddagsrunda. Jag tog med mig spårgrejerna, för nu har bara fläckar uppenbarat sig på marken. Jag la ett spår på ca 400 meter med 5 apporter och lite knepiga vinklar. Medan spåret låg gick vi och utforskade lite nya stigar i skogen. Det är så gulligt att se Isa på nya vägar, allt är så spännande =)

Jag hade inte allt för höga förväntningar på spåret då vi har ett ganska långt uppehåll samt tränat en del sök på senaste (som hon tidigare hade svårt att separera). Men ack så fel jag hade. Så fint som hon gick idag var länge sen sist! Fint tempo, mitt i spårkärnan och fokuserad hela tiden. Det är bra när det är lite snö kvar, för då ser jag precis hur jag gått. Första vinkeln tog hon jättebra, och de andra var helt till belåtenhet. Marcus sa att han fick lära sig på den spårkursen han gick med Isa som liten att det var fullt normalt att hunden "söker av" vinkeln för att känna var lukten är starkast.. Isf har vi ju inga problem med vinklarna!

Efter denna promenad och träning vände allt och dagen kändes inte så hopplös =)

Duktigaste Isa

Kommentarer
Postat av: Moa

Kul med spår-Isa!! :) Du får hojta på MSN om du vill diskutera uppsatsen. Kramar

Postat av: Johanna och gänget!

Imorn är en ny dag! Du kommer igen! Jag har läst det du skicka! Ser bra ut förutom lite "svenska" men det skulle jag ju inte titta på =)

2009-03-09 @ 22:19:11
URL: http://vovvenviggo.blogg.se/
Postat av: Linda

Förhoppningsvis behöver du aldrig skriva en uppsats i hela ditt liv efter detta. Jag förstår precis hur du känner... Håll ut och se det positiva även om det kan vara svårt ibland =0) Kram

2009-03-10 @ 08:45:23
URL: http://www.tjombo.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback