Måndag

Måndag och en ny vecka - fylld av uppsatsande. Jag sov väldigt dåligt inatt och gick upp tiiidigt... På morgonkvisten fick jag en gjort på uppsatsen men har hakat upp mig nu när jag ska skriva slutsatsen- vad vill jag ha fram liksom?
Jag har även mått illa och känt mig hängig hela dagen, så några grejer som var inbokande fick bokas om tills imorrn istället.

Isa har haft en tråkig dag med endast några korta rastpromenader. Hon har dock legat och iaktagit världen från balkongen, något hon verkar stormtrivas med på vår nya balkong. Hon ser ju överallt! =) Hon fick följa med mig till stallet där jag hälsade på Roses matte (hästen jag ska rida). Jag ska ta henne imorrn och har redan bestämt en uteritt med Kattis. Känns nästan som att jag spolat tillbaka tiden 10 år =)

Nu innan middagen åkte jag och Isa till klubben för träning. Det är ju träningskvällar på måndagar kl 18.00 men för att inte hela kvällen skulle gå bort åkte jag dit vid 17 istället, i hopp om att det kom massor av folk vid sex-tiden som kunde lägga en platsliggning med mig. Men efter ca 30 minuter kom någon och började skjuta helt vilt på skjutbanan bredvid oss, så det var bara att tänka om. Jag tycker det är lite lustigt med en brukshundklubb och en skjutbana på samma ställe? Isa undrade först var f*n det var frågan om, men sen verkade hon glömma bort pangandet. Vi lekte och tjoade, och mös lite så det blev ju en hygglig skottträning iaf... När det blev en liten paus i skjutande passade jag på att plocka ihop våra grejor och gick istället en promenad vid rastslingan, lite mer lagom avstånd från skjutbanan. Vi gick lite längre in i skogen idag än vi gjort tidigare och Isa började springa snabbare och snabbare. -"Hmm, undra om det är vatten här framme?" hann jag tänka innan jag såg vatten lite längre ner. Jag fick iaf Isa på andra tankar just idag, men annars är det ju helt perfekt med havet (för det antar jag att det är?) liten bit bakom klubbstugan. Det har jag ju alltid sagt att det är den bästa belöningen Isa kan få - att få bada! Nu längtar vi båda två till sol och värme.




Kommentarer
Postat av: Johanna och Snart sting

Åå vad gutt att kunna belöna med ett bad!! Perfa skottträning med!

2009-03-30 @ 20:07:30
Postat av: Skotten

Det är ju den bästa skotträningen, den som finns i bakgrunden utan att det är någon "big deal". Det är ju skjutbanor runt brukshundsklubben i Kalmar me, 2 st.

2009-03-30 @ 22:09:43
Postat av: Christer

Jo, helt rätt. Det var havet ni kom fram till. Forsätter du stigen förbi platsen där "Dumpen" hänger vid MH/MT så finns det till och med en liten, liten sandstrand.

Postat av: Lisa

Duktiga ni är som for och tränade själva! Jag är lite däckad, men hoppas på tillfrisknande framåt veckan. Ska ha Choice och Chenin på fredag, men vi kanske kan pricka in ett träningspass där ändå? Eller är det för nära inpå träningen? Imorgon rider jag sent på kvällen, kom å kika om du vill! Kanske inte så smart att rida med förkylning... men du vet hur det är ;)



Och ja, skjutbanan är nära. Den känns extra nära när man tränar med skottberörd hund (Eskil) = inte roligt. Det värsta är ju att de också gillar att vara och träna när vädret är som bäst, och när man är ledig. Retsamt!



Kram, Lisa

2009-03-31 @ 17:29:32
URL: http://www.eskil-isak.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback