Lydnadsträning

Hemkommen från en trevlig lydnadsträning på Värmdö BK tillsammans med Lisa och några andra tappra ekipage. Det var väldigt blött på planen men jag hade som tur var satt på mig stövlar. Detta slask ställde dock till det lite för träningen, både i fria följet och inkallningen, men överlag är jag väldigt nöjd med träningen.

Jag inledde med lite kontakt och fritt följ, där jag fokuserade på vänstersvängar och stegförflyttningar. Isa var direkt med på noterna och var aktiv med bakbenen (det händer saker när man inte tränar tydligen). Efter detta gjorde vi en platsliggning med Loi, en schäfer och en berner sennen. Isa låg som en klocka i över tre minuter och jag var dold hela tiden.
Vidare körde jag lite inkallningar med ställande, där vi inte riktigt kommer vidare. Idag provade jag lite olika knep och kan faktiskt konstatera att det som är enklast för både Isa och mig att förstå är att ha leksak i hand som jag kastar bakom henne som belöning. Efter lite enkla fjärrdirigeringsövningar avslutade vi med en budföring med Lisa som mottagare. Isa känns mer och mer säker i momentet och tjuvar ingenting längre. Det är underbart att se hur roligt hundarna tycker att det är! Till sist hjälpte jag Lisa med tandvisningen lite. Loi är söt som sitter fint med tassarna på mina händer (vaddå, jag gav honom ju precis innan godis från dessa händer, så man vet ju aldrig). Det var iaf inga problem alls, han är cool Loi.

Idag på dagen har Anna varit här och pluggat. Vi har inte fått så mycket gjort som jag hade hoppats, men trevligt har vi haft det. Marcus har haft sin första dag på jobbet och allt verkar vara super på hans nya jobb. Det var en nöjd husse som kom hem, roligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback