Lördagsträning

Igår var det lördag och ett träningspass i nacka var inplanerat med "sökgänget". Det var dock bara jag och två till som jag aldrig träffat förut, med en golden samt en malle. Det blev mest prat till en början (som det alltid blir när man träffar nya bekantskaper) och sen tränade vi individuellt, där vi såklart hjälpte varandra om så önskades.

Vi inledde med en platsliggning. Jag var dold hela liggtiden (tre minuter) och Isa låg som en klocka. Sen tränade vi rutskick och inkallning med ställande med fokus på farten. Mycket svårt att springa iväg snabbt från en belöning bakom tycker Isa! Dessutom hade vi en störnade skata som cirkulerade vid oss, och som snodde Isas belöning (korvbiten i en skål) som försvårade det hela ytterligare. Så själva träningen gick väl sådär, men det var bra träning på ett annat sätt att träna ihop med andra hundar och på en okänd plats (eller nästan iaf).

Efter lydnaden fortsatte vi träningen med uppletande, något som jag inte gjort på väldigt länge. Isa fick 3 föremål utplacerade, en med min lukt och två som jag inte tagit i. "Mitt" föremål hittade hon direkt, det andra föremålet tog ett litet tag till och det sista förstod hon inte alls att det var något som hon skulle hämta hem. Där fick jag hjälpa henne lite. Men hon letade på väldrigt bra trots att hon var trött till slut, och höll sig fint inom den vallade korridoren.

Isa fick även busa lite med den andra goldentiken, Dansa. Dom är jämngamla och lekte jättefint tillsammans. Jag blev lite förtjust i den hunden, otroligt snäll och med superenergi! Då blev tankarna inställda på att nästa hund skulle bli en golden iaf. Det här med raser och kennlar är en djungel, men det är ändå bra att kolla runt lite, för vips så passar det med en till hund i vardagen =)

Igår kväll hade vi en liten inflyttningsförfest här för att sedan gå ut i stan. Det var lyckat och trevligt! Idag är det strålande väder och det blir nog en mysig eftermiddagspromenad med Anna och en sväng förbi stallet senare =)


En lekkamrat till Isa, Doubleuse Woodcock "Dansa"


En trött Isa efter träningen

Kommentarer
Postat av: Lisa

Grattis Markus så hemskt mycket till jobbet!! Även om det "bara" är ett vikariat, så finns ju förutsättningar för att det kan bli längre.



Flitiga är ni med träningen du och Isa! Tänker ni "måndagsträna" idag och vill ha sällskap så kan du höra av dig. Jag pluggar intensivt, men lite paus med batteripåslag är aldrig fel. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback