Fredagstur

Idag på eftermiddagen tog jag lite ledigt från uppsatsen och fick med mig Marcus till klubben. Vi promenerade både dit och hem, så vi var borta ett bra tag.

Inkallning och rutan stod på schemat idag, och vi gjorde inte några stora framsteg idag. På inkallningen fokuserade jag på att galoppen, att kunna springa bort från belöningen. Dels på grund av att träna farten och dels på grund av att höja förväntan (så  hon inte vet när stå-kommandot ska komma). På rutan fokuserade jag på ställandet, men det gick sådär idag. Dessutom kom några människor och började träna jakt (!) precis bredvid oss på lydnadsplan. Och då även Isa är en jakttränad retriever blev det lite för mycket distrahering för henne med visselpipan och dummies kastandes runt henne. Speciellt i ett moment som rutan som hon inte helt har greppat. Så vi fick avbryta vår träning och började traska hemåt, måttligt irriterad. Jag vet inte, men jag brukar då träna jakt i skogen eller på fält...

Marcus tog lite bilder också..


Kampa är fin belöning!


Glugg-Fia





Jag har även blivit utmanad av
Camilla igen, som dessutom blivit mamma i helgen, GRATTIS! =)

1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4. Vad står det?
"Under dessa förhållanden kan vi därför utgå ifrån att vargar med inte fullt som tjock päls kommer att ha den största fördelen,"

2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
Mina uppsats-papper

3. Vad såg du senast på TV?
Dharma & Greg

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är?
18.25 (fel, 18.47)

5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
Småskrattandes Marcus

6. När du senast var ute, vad gjorde du då?
Kom precis in från en storhandling (mat).

7. Vad tittade du på innan du började med denna undersökningen?
Facebook =)

8. Drömde du något inatt?
Jag kommer inte ihåg, ingenting tror jag (brukar vara så när jag druckit lite vin).

9. När skrattade du senast?
Innan handlingen (att handla mat är tråååkigt).

10. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
Tavlor

11. Har du sett något konstigt på sista tiden?
Marcus som sitter och syr en fotpall. (och dummies på lydnadsplan)

2. Vad tycker du om den här utmaningen? Jovars, lite lång kanske ;)

13. Vilken var den senaste filmen du såg? Vantage point

14. Om du blev mulitmiljonär, vad skulle du köpa då? HÄST! Och hund. Och stort hus. Och ny bil. Och en båt. Kan forsätta såhär forever.

15. Berätta något om dig själv som folk inte vet om:
Jag är halvfinne, har bott i Danmark och har ett norskt efternamn.

6. Tycker du om att dansa? Något av det bästa som finns!

7. George Bush? Föredrar Obama..

18-19.Vad ska dina barn heta, pojke respektive flicka? Det där med barn får vi se hur det blir med...

20.Skulle du någonsin överväga att bo utomlands?
Mer än överväga! Vår familj är absolut flyttbar!

21. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?
Välkommen!

22. Vilka fyra personer vill du ska svara på dessa frågor?
Alla som vill :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback