Fredag

Idag har jag jobbat hela eftermiddagen. Jag har fått ett nytt jobb där jag hjälper till ett företag (där min kompis jobbar) med olika administrativa uppgifter. Saker och ting löser sig faktiskt. Idag fick jag även ett mess från en vän från stallet som behövde hjälp med sin häst några dagar i veckan tills den flyttade i början av juni.. Jag kan! Ska dit på söndag så får vi se om det blir nått. Det ända som inte löser sig är promenadhjälp till Isa. Jag föredrar utbytta tjänster då jag mer än gärna tar med andra hundar på Isas om mina promenader, men det är svårt att hitta.. Någon som bor i närheten av Gustavsberg som vill ha sällskap av en snäll hund - hör av er! =)

Igår åkte vi till klubben igen. När vi kom vid tre-tiden var vi  helt själva och började träna. Efter att ha lagt ner lite tid på inkallningen samt apport och fjärren kom det fler bilar till klubben (dock inga på plan). Vi avslutade med en promenad på nya marker där vi fascinerat studerade två havsörnar vi på ett berg. Tom Isa som brukar aga fåglarna från marken satt blixtstilla och bara studerade. Det var häftigt.

Idag har jag som sagt jobbat och spenderade därför förmiddagen till att umgås med Isa. Vi gick återigen till hålludden och undersökte några fler vägar där. Det är otroligt så mycket vägar finns när man inte rider! Vi var iaf ute i flera timmar och Isa gick nöjt och la sig efter det, så jag kunde åka och jobba utan dåligt samvete.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback