Sol och träning

Idag kom äntligen solen, på husses födelsedag och allt :) Jag var uppe i ottan för att hinna upp innan Marcus vaknade, för lite skönsång och paket. När han sedan åkte vidare på jobbet åt jag en långdragen frukost och cyklade sedan iväg och la ett spår till Isa. Det är lite svårt att hitta spårskogar nu när jag övergett fältspåret lite, men jag cyklade ner till Lemshaga och la ett spår i skogen som sträcker sig mot Värmdö BK. Sedan hämtade jag Isa, och traskade tillbaka till skogen. När vi kom fram hade spåret legat ca 1 timme - perfekt.

Trots att Isa sprungit av sig ordentligt innan och värmen (!) som faktiskt kom smygandes när solen sträckte sig högre upp på himlen, var hon lite övertaggad i början. Spåret var ca 500 meter med 6 apporter och med olika terräng i form av blåbärsskog, berg och träsk. Jag gick även på och över många stigar och korsade i slutet en större väg, så lite klurigheter fanns det. Isa spårade fint fram till första apporten, lite för snabbt dock vilket resulterade i lite slag, men ändå godkänt. Vidare till apport nummer 2 slog hon en del (träsket) och gick rakt igenom vattnet medans jag hade rundat det. Det resulterade i att hon missade den apporten. Men ju längre vi kom i spåret desto bättre gick det (och långsammare), så de sista 4 apporterna är jag jättenöjd med, framför allt den sista sträckan som korsade vägen.

På vägen hem igen träffade vi en liten blandishane som ville leka. Isa tyckte att han var ganska kul, och vi tog sällskap en bit. Dom var också med oss när Isa fick sig en simtur, men hon verkade tycka att det var ganska skönt att han inte vågade simma efter henne =) Träffade förresten en liten labbevalp här ute på innergården igår som Isa busade länge och väl med, kul att se att hon har barnasinnet kvar!

Ikväll åkte vi ut till Ingarö för att träffa Karin som var där och hälsade på. Tyvärr hade hon inte sin hund Elsa med sig, men det blev trots det ett kärt återseende för Isa - Karin är ju en hyvens tjej =) Vi gick en promenad och Isa fick återigen bada (det finns ju vatten överallt här!). Det var himla trevligt, saknar ofta mina kalmartjejer!


Isa spanar när jag packar ihop sakerna efter spåret (från mobilen)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback