Sista dagen med rosen

Kom precis hem från stallet, där jag red Rose för sista gången. Hon flyttar till norrtälje imorrn på bete och sen vet jag inte var hon kommer att befinna sig. Jag har ju vetat det hela tiden, men det känns ändå trist när dagen är kommen. Hon är en sån fruktansvärt snäll och okomplicerad häst som alltid gör sitt yttersta för att vara tillags.

Denna dagen har i övrigt annars sett precis likadan ut som gårdagen för mig, med jobb hela dagen och sen stallet på kvällen. Isa har dock varit med husse på jobbet idag, där hon har kunnat slappnat av bra. Hon fick följa med mig på ridturen nu på kvällen och var inte riktigt lika trött som hon varit de andra kvällarna. Det börjar sprätta lite i min träningsnerv nu när vi inte tränat på flera dagar. Jag börjar så smått inse att det kommer att bli tufft att hinna med heltidsjobb, häst och hundträning i framtiden, men eftersom alla tre är ett måste för mig så löser det sig nog. Imorrn är det jobb som gäller hela dagen och sen kommer Emma och hälsar på i helgen. Kommer att bli superkul med massa festligheter! På söndag är det sedan kalas för husse och SEN ska jag träna hund.. längtar redan =)


Kommentarer
Postat av: Michelle

Gulleflickan!<3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback