Regnig dag

Idag har det varit en regnig dag. Vi hann precis ut på en morgonpromenad innan det började ösa ner. Lite mysigt var det också, till en början. Jag satt inne hela förmiddagen och gjorde klart det sista med uppsatsen innan den ska tryckas (har dragit på det ett bra tag nu).

Vid lunchtid var det dax att aktiveras lite så jag satte på mig regnställlet och stövlarna och åkte till burkshundsklubben. Det har inte blivit så mycket lydnad de sista veckorna, så jag kände mig riktigt taggad! Lite trist att det spöregnade hela tiden, men träningen gick bra ändå. Vi tränade snabba lägganden (som var mycket bättre än de sista gångerna) och började lite smått med inkallning med läggande. Vi fortsatte även traggla krypet lite, där jag har svårt att få henne rak. Hon kröp liksom runt mina fötter, men har kommit på att hela tiden belöna henne från hennes vänstersida för att rätta upp henne. Sista momentet vi tränade var rutan, några skick från ett långt avstånd och några kortare men med läggande. Det gick bra och hon tycker att det är ett väldigt roligt moment =)

Min inplanerade springtur blev utbytt mot ett ridpass på eftermiddagen, så Rose ägare blivit sjuk. Inte mig emot! Isa fick dock stanna hemma, eftersom jag planerade att rida inomhus. Hon tycker inte att det är vidare roligt då...

På kvällspromenaden stannade vi till i en sommarhage och tränade vidare på krypet. Det lossnade lite och jag kunde gå upprätt ett kliv med henne bredvid mig =)


Kommentarer
Postat av: Helena och boxrarna bus

Det problemet fick jag med rätt tidigt, att de liksom kryper upp mot en... ;) Dels belöna utåt... men även tänk på att hålla dig kvar på något enstaka krypsteg länge, även när du börjar gå flera - att du ofta går tillbaks och bara går ett. Tror jag är ett bra sätt, då hinner de inte trassla sig runt heller. Och man får belöna rätt beteende... låt det ta tid i alla fall.:D Blir det lägre i höst då?



Kram

Postat av: Lisa

Åh vad kul att det går framåt med krypet!! Ni är så duktiga och målmedvetna, hejja hejja! ;)

2009-06-02 @ 22:19:15
URL: http://eskil-isak.com
Postat av: Johanna och Sting

Håller helt med Lisa, du är så planerad och målmedveten!! Imponerad av dej!

2009-06-02 @ 22:52:08
Postat av: Hanna

Gulliga ni är =)

2009-06-03 @ 14:18:44
URL: http://hannaochisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback