Redo inför midsommar

Isa märker att det håller på att hända saker här hemma, men väskor och prylar som står överallt. Jag håller på att fixa det sista inför midsommarfirandet ute på Nämdö. Jag ska iväg och handla det sista snart och ska sedan försöka få plats med allt i väskorna, och sen när Marcus kommer hem bär det av! Vi kommer att bli ca 50 pers i år och det kommer säkerligen ytterligare fler folk framåt kvällen, så håll tummarna för att det inte ska börja regna.

Imorse åkte vi tidigt till klubben för att hinna med ett kort träningspass. Vi fokuserade på inkallning med läggande och fortsatte på framförgåendet och krypet. Egentligen tycker jag att dessa korta men intensiva passen är bäst, det blir väldigt effektivt. Därefter åkte jag förbi veterinären och vaccinerade henne, där hon fick nån ny vaccination som skulle tas genom näsan. FY så obehagligt sa Isa och drog bort huvudet snabbt. Så skötaren fick hämta en till dos och prova igen, och då gick det mycket bättre! Jag passade även på att väg Isa när vi var på kliniken, där displayen visade 22,8 kg! Hon som alltid vägt 25-26kg! Veterinären tyckte gott att hon kunde gå upp nått kilo.. (jag som tyckt att jag varit så duktig som kunnat hålla hullet på henne efter kastreringen, inte så konstigt att hon alltid är hungrig).

Efter detta ringde telefonen med ett trevligt samtal - jag har fått jobb på SVTs tevearkiv i sommar =) Ansökte i måndags, intervju igår och besked idag. Åkte direkt in och skrev kontrakt nu på dagen och börjar på måndag heltid - snabba puckar. Hur det löser sig med Isa återstår att se, men på nått sätt så fixar vi det säkert på ett bra sätt =)

Trevlig midsommar!


Kommentarer
Postat av: Johanna och familjen

ÅÅÅ GRATTIS!!!

2009-06-17 @ 20:55:11
Postat av: Lisa

Snabba bud, grattis till jobbet!



Kör det ihop sig någon dag så får du lämna henne här om du vill. :)



Hoppas att ni får en trevlig midsommar, och lite tur med vädret. Kram!

Postat av: Linda Blomster

Trevlig midsommar och grattis till jobbet! Vad händer sen, efter sommaren menar jag?

2009-06-18 @ 02:12:33
Postat av: Matilda

Grattis till jobbet :)

2009-06-21 @ 15:05:02
URL: http://www.goldenliv.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback