Måndag

Idag har Isa tydligen hoppat från bryggan igen - vi har ju hört av diverse människor att hon gjort någon enstaka gång (bland annat när Sara och Karin passat henne), men hussen och matten får aldrig i henne från bryggan. Då hittar hon alltid nån bergsknalle hon kan gå ner i istället - knashund.

Idag åkte jag tidigare från jobbet för att jag och Marcus skulle gå på förarhandledningskurs (jo, det verkar som att körkortet kommer igång för Marcus del nu), så jag mötte upp Matilda och hundarna direkt när de kom tillbaka från dagens strand-häng. Kursen på trafikskolan tog mycket längre tid än jag trott, så Isa fick sova ostört i lägenheten när vi var borta. Detta skulle naturligtvis utnyttjas då hon för en gång skulle inte var helt död på kvällen. Så vi åkte en sväng till klubben för lite träning.

Trots att jag kom väldigt sent så var det mycket folk där - härliga sommarkvällar! Efter Isas supertagg i fredags hoppades jag på en givande träning, men icke. Isa var trött och ville mest mysa. Såfort jag belönade i form av kel och klapp la hon sig på mig och burrade in sig - jättemysigt visserligen och inte så bra för träningens skull. Vi tränade iaf lite apportering med metallapporten och kryp. Krypet såg fint ut tycker jag, men nu ska jag fokusera på att hålla positionen då hon har en tendens att flytta sig ifrån mig. Sedan blev lite till mys och lite pälsvård istället.. Det var ändå hur mysigt som helst att få umgås lite med henne på tu man hand - det händer sällan numera. Och vilken kväll det har varit - hade bara korta shorts och linne på mig trots att klockan var 22!


Kommentarer
Postat av: Lisa

Mys med måndagsträning!



På lördag är jag nog ledig, på söndag är jag i Eskilstuna. Då är det rasspecial med massor av aussies, och jag ska agera "den som tar emot protester - om det uppkommer", så då är jag borta hela dagen.



Annars är jag ledig lite i nästa vecka, så vi ses nog snart ska ni se!



Första dagen gick kanon, jag trivs såå bra!!



Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback