Isa på kollo

Snart en vecka med jobb har gått - och jag förstår inte hur hundägare klarar av det?? Jag seeeer ju knappt min lilla tös! Lämnar en dötrött hund kl 7 på morgonen och hämtar en ännu tröttare hund kl 18. När hon kommer hem stupar hon i säng direkt, och så går det runt runt. Men huvudsaken är väl att hon har det bra - och det har hon verkligen! Hon är väldigt omtyckt av alla (såklart!) och Matilda (dagmatten) har legat nere på stranden varje dag den här veckan, så Isa har roat sig med att gräva gropar och simma som bara den. Jag ser det som att Isa är på kollo, och jag blir glad när jag ser att hon är glad.

Förhoppningvis vänjer hon sig så småningom med detta liv så hon blir lite piggare på kvällarna - annars funkar det ju inte.. Jag kan ju inte ha en hund som inte orkar träna nånting, då kommer vi ju ingenstans! Jag tröstar mig med att hon ändå inte uppskattar att träna i denna värme och vill ändå bara vara vid vattnet... sen måste jag erkänna att jag inte skulle orka träna efter jobbet den här veckan- jag är såååå trött! Det tar på krafterna att gå upp innan kl 6 och komma hem halv sju varje dag - men roligt är det och jag stormtrivs på jobbet! =)

Imorgon ska vi åka tidigt till jobbet och Isa ska följa med Marcus till hans jobb, för att sen gå lite tidigare och hinna med en båt ut till landet efter jobbet. Ännu mer bad till en nöjd hund väntar =)
Njut av vädret - det ska jag göra i helgen! =)


Gräva är roligt =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback