Ihållande regn

Här var det dåligt uppdaterat.. det som kännetecknat de sista dagarna är ihållande regn- supertrist. I fredags när jag jobbade var Isa hos sin nya dagmatte för första gången ute på ingarö. Det kändes lite konstigt att lämna henne ensam på ett helt nytt ställe, men jag såg att hon sprang in i stallet med viftandes svans efter att hon se mig försvinna i bilen, så då kändes det bättre. Det hade iaf gått jättebra och Isa hade varit mycket fokuserad på vattenslangen när hästarna skulle få vatten - vilken dröm för Isa ;)

Helgen har bjudit på massa festligheter och vi har haft besök av Emma. Detta har dock resulterat i rätt sega dagar både lördag och söndag, men det har varit så himla tråkigt väder så Isa verkar inte tycka att det var någon hit att vara ute heller. Emma och jag gick en långprommis igår kväll och vi var precis genomblöta när vi kom hem, trots regnställ och gummistövlar - regnet hittade in i alla sömmar och vrår.

Idag tog jag dock nya tag och åkte upp till klubben mitt på dagen. Vi gick en promenad först och tränade sen lite lydnad. Idag fokuserade vi på framförgåendet, där vi började om helt från början igen, apportering och krypet. Apporteringen blir lite lekfull när hon får upp farten, men jag vill hellre ha glädje i momentet än tvärtom. Krypet gick okej, men rumpan var lite för hög. Det var precis som att hon kom på att det går fortfare om hon inte är helt nere på marken.. =)


Fin vårdag i kalmar 2007

Kommentarer
Postat av: Johanna och familjen

VI SAKNAR ER!

2009-06-15 @ 23:59:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback