Hemma igen!

Nu är vi hemma igen efter en helg i riktig högsommarvärme ute i skärgården. Vi åkte som sagt ut direkt efter jobbet i fredags och tog båten hela vägen från stan till Nämdö (med byte i saltsjöbaden). Det var en underbar resa ut, men visst tar det lite längre tid än vanligt.

Det har varit så varmt så vi har mest legat nere vid bryggan för att "överleva". Isa har visat mindre bra sidor i helgen i form av exempelvis skall (som annars aldrig förekommer) och mycket pip och prat, speciellt när vi ligger och solar och inte "aktiverar henne". Hon som alltid brukar kunna hänga nere vid stranden helt själv hur länge som  helst. Men det är som mamma säger ; dagisbarn behöver ofta stimuleras ;)
Jag tror att hon har varit så glad hela helgen för att vi är tillsammans, inte jobbar och är ute på landet, för jag har uppfattat skällandet/pratet som "pepp". Vi får se hur det utvecklar sig, förhoppningsvis tar hon inte efter fler olater av de andra hundarna.

Denna veckan hoppas jag att vi båda är lite piggare på kvällarna efter jobb/dagmatte, så vi kan träna lite. Jag körde lite lydandsövningar i fredagskväll, men hon var lite för taggad och tappar därför koncentrationen lite.

Isa på sin favvoklippa

Kommentarer
Postat av: Johanna och gänget

Åå vad vi längtar!!

2009-06-28 @ 22:33:50
Postat av: Lisa

Gullig Isa är, lite dålig action när ni ligger och degar på bryggan "hallå, nu är det ju helg, nu ska vi träna!". ;)



Skulle gärna ses, men... jag jobbar kvällspass måndag-tosdag. Så det kan nog vara trixigt att få ihop! Idag kör jag första dagen, ska bli så spännande - hoppas att de är snälla. :P



Må så gott så hörs vi, i nästa vecka jobbar jag inte fullt lika mycket!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback