Semester för Isas del..

..eller ja, har det inte varit det hela sommaren för henne kan man tycka? Men idag var iaf sista dagen på dagis innan hon åker med oss ut till landet. Där stannar hon med mamma och pappa en vecka, med mig och Marcus två veckor och med endast Marcus den sista veckan - vilken lyx! Marcus tar alltså med henne till jobbet imorrn så åker vi direkt till landet efter jobbet, det ska bli mysigt. Extra kul är det att det är en stor sommarfest planerat till lördagen - kan nästan inte bli en bättre helg ;)

Annars verkar Isa stormtrivas hos Matilda på dagarna. Idag när jag kom och hämtade henne blev hon i vanlig ordning väldigt glad när hon såg mig, men sen gick hon tillbaka till gården och fnulade på med de andra hundarna. Jag fick tom tjata på henne att hoppa in i bilen, och det är inte ofta det händer när det är matdax! De har blivit en liten flock nu somt trivs jättebra ihop. Det är en till hund som är där nu på sommaren förutom Isa och så Matildas förstås. Den lilla jack russell-hanen är tydligen jätteförtjust i Isa och brukar krypa in mellan hennes ben när de sover, så sött. Jag ska be Matilda ta en bild på dem nångång!

Igår var de ute och åkte båt och badade igen, och Isa hade stått i vattnet hela dagen - fler och fler som varit med henne i stallet börjar nu påpeka att hon är lite knäpp när det gäller vatten - no shit. Så det var ingen pigg hund som följde med oss och inspekterade goldenhanen Nalles nya hus på kvällen, hans matte och husse har precis flyttat till det idylliska villaområdet bakom oss. Där blev vi bjudna på fika och glass och gick sedan en prommis med hundarna, himla trevligt var det. Isa var måttligt road och somnade dirket på gräset till Nalles besvikelse.

Även om vi (läs Isa) kommer att lata oss i några veckor framöver kommer bloggen nog uppdateras då och då, men inte lika frekvent som annars.
Tjingeling!


Kommentarer
Postat av: Lisa

Myysigt med semester! Var ute i skärgården idag, skärgårdsbåt och klippidyll. Förstår att Isa trivs på landet.



Kram!

Postat av: Lisa

och angående pigg hund när man jobbat... jag frågar mig hur livet ska bli sen, ska det alltid vara såhär? Mycket bortavaro... inte kul. Ett jobb där hunden är välkommen önskas! Får nog lägga ut en annons. ;)

2009-07-16 @ 22:18:05
URL: http://www.eskil-isak.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback