Onsdag med spår

Gårdagen verkade vara händelserik för Isa, dom var på sjön hela dagen och åkte båt och mös. Matilda hade fått dra upp Isa från vattnet för att hon stod och huttrade - så länge håller hon på att mecka i vattnet. Det var en väldigt trött hund som kom hem till oss på kvällen. Min dag var däremot mindre händelserik. Jag var på jobbet som vanligt och var trött på kvällen när jag kom hem. Men eftersom jag konstaterat att det är slutslappat på kvällarna (första arbetsveckan var okej), så tränade jag ett gympapass framför teven. Detta måste sett väldigt roligt ut utifrån, men det sket jag i - jag aktiveras ju iaf ;)

Idag har Isa fått vilat upp sig på kontoret med hussen, något som verkade väl behövligt då hon somnade som en stock direkt och som fram till lunch. Sen hade han en "friskvårdstimme" där de var ute och promenerade på Djurgården och badade lite (detta var anledningen till att hon fick följa med honom idag). Eftersom hon sovit så mycket idag var hon såklart inte lika trött på kvällen - något jag givetvis utnyttjade =)
Marcus fick i uppdrag att lägga ett spår till oss med 6 apporter. Han la spåret i skogen bakom oss där jag själv tidigare spårat. Tyvärr blev spåret inte riktigt så långt som vi hade hoppats på, men det var desto klurigare - mycket terrängbyten och rätt torrt.

Efter en timme gick vi ut och hon tog upp spåret fint. Apport 1-3 fick finemang, hon kom springandes så glatt med pinnen i munnen trots att jag inte syntes till bakåt (kuperingen gjorde att jag hade svårt att hänga med och se henne hela tiden). Hon slog ut från spåret på ett ställe men hittade själv tillbaka några meter bort. Det var jättebra träning för mig också som inte vet var spåret gick, men jag såg tydligt på henne när hon tappade bort sig lite. I stort jobbade hon jättefint trots värmen som fortfarande höll i sig och torkan.

Nu är vi trötta hela bunten här hemma och ska stupa i säng. Imorrn ska det bli närmare 30 grader igen, undra var Isa kommer att befinna sig mestadels av dagen ;)


På balkongen är det bra mysigt tycker Isa

Kommentarer
Postat av: Christer

Vi tackar och hoppas det hjälper :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback