Upptäcktsfärd

Våra dagar består numera av att bo in oss i lägenheten, hitta nya promenadvägar och försöka skriva uppsats. Det där med att hitta nya vägar tycker både jag och Isa är roligt och har varit på många upptäcktsfärder. Jag har hittat en mysig skogsväg som passar för morgonpromenaden, och sen en längre som passar för dagar där endast långpromenader är inbokade. Igår tog vi med träningsryggsäcken och tränade lite jaktapportering på promenaden. Det gick jättebra i början, men Isa tappar snabbt fokus nu har jag märkt. Det är ny natur hela tiden, nya ställen, ny lukter och framför allt nya (läskiga) hundar överallt. Det är inte till hennes fördel när det kommer till träningen, därför ligger vi lite lågt med det denna veckan och låter henne landa lite mer i flytten.

Isa är iallafall pigg och glad och verkar trivas i den nya lägenheten. Igår lämnade vi  henne själv för första gången när vi åkte och handlade, vilket gick hur bra som helst. Hon var väldigt trött efter träningen och promenaden och verkade sova gott när vi kom hem igen, skönt att hon redan känner sig trygg!

I måndags var vi på Värmdö brukshundklubb för att kolla in den samt gå en promenad i dom stråken. Banan var blöt och hade frusit till is, men vi hittade en kant där det gick att träna lite. Vi gjorde några skick till rutan och några fjärrdirigeringsövningar.

Nu har Kalmartjejerna varit här under omgångar i veckan. Det har varit roligt med fullt hus här hemma och vi har varit inne i stan på kvällarna för att träffa övriga klassen, superkul att träffa dom igen efter att dom flyttat från Kalmar i somras! Idag har jag inbokat två intervjuer, så nu ska jag sätta fart med intervjufrågorna!


Isa softar på sina leksaker och sin nya pläd

Kommentarer
Postat av: Johanna och Viggo

Det ger sej med tiden! Ni får ju komma o träna här med med alla våra gyllene vänner!

2009-01-29 @ 08:50:54
Postat av: Helena

Oh, har Isa också fått en ludde. :D En av de goda nyheterna blev spikad idag, jag har fått jobb! Inte vilket jobb som helst utan lärarjobb. Det är en dag i veckan, 2 klasser som jag ska ha som mina i bi o. ke fram till sommaren. Dessutom så kunde det blir någon/några mer dagar i veckan vid behov. Tyvärr är det i Borgholm men det är ju helt okej så länge det inte är varje dag. Så jäkla kul! Detta blev jag dessutom bara uppringd och erbjuden i torsdags em, gott. :)



Den andra kan vi ta på msn någon dag. Har bara vart sådär mycket, dygnet runt hela dagarna ett par dagar nu, men på söndag blir det som vanligt igen.



Det är ju en jätte omställning för Isa med flytt, sen dessutom besök hela veckan att ha koll på, dofter, bekymra sig för om ni verkligen ska bo där nu m.m.. Ni kommer nog igång snart. :D



Ha det gott!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback