Spårträning igen

Nej, jag är fortfarande inte frisk och jobbar därför inte heller i helgen. Fortfarande snurrig i huvudet. Dock orkar jag vara uppe lite mer nu och orkade mig ut på promenad med Helena och gänget i eftermiddags. Vi åkte till vår "nya" favvo-spårskog och lade spår till våra hundar. Isas spår var ca 400 meter långt med 4 pinnar.

Medan spåren låg fick jag hjälpa Puma med lite sökövningar. Vi gjorde tre skick där jag fick agera figge. Klockrena markeringar av mig på alla skicken, det är så roligt när hundarna tycker att det är så kul! :)

Innan spåren skulle gås fick Isa rasa av sig lite i skogen, hon satt och darrade i bilen av upphetsning. Jag tycker fortfarande att det är svårt att veta hur mycket hon ska få rasta av sig innan... Idag skulle hon kunnat få lugna ner sig lite till, för hon låg på väldigt mycket i spåret idag, vilket kanske inte är så konstigt efter vårt ganska långa träningsuppehåll. Hon slog lite idag vilket jag tror beror på den relativt korta liggtiden och kylan. Hon följde dock spåret bra och hittade alla pinnar galant. Det märktes verkligen att hon tyckte det var roligt, och det är det viktigaste :)
Sedan gick vi en promenad innan mörkret föll runt oss.

Kommentarer
Postat av: Johanna och Stina

Å hoppas att du mår bättre snart!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback