Slutet på snön

Nu har det blivit plusgrader och snön smälter bort snabbt. När jag åkte till Sara vid 20-tiden var det fortfarande mycket snö på vägarna, nu när jag cyklade hem var det bar mark. Trist! Men det har varit himla mysigt de dagar vi haft snö. Allt blir så ljust och härligt och vi har varit ute och promenerat mycket i de vita skogarna. Annars är det fullt upp med flytten. Idag har vi bland annat lämnat fiskarna och akvariumet hos deras nya ägare, vilket känns lite tråkigt. Jag hade gärna haft med det upp, men det tar för mycket plats i vår nya lilla lägenhet. Vi sparar dock mitt gamla lilla akvarium som vi kan använda om vi får abstinens, sen får vi köpa ett nytt när vi får plats igen :) Imorrn ska vi till tippen med allt som ska slängas - vilket är en del! Kommer nog bli några vändor med fullpackad bil.

Idag har vi återigen varit i stallet, underbart att komma ut dit! Idag red jag och Maria ut i snön, det var fortfarande kallt och otroligt vackert med all snö på träden. Det går inte att beskriva känslan av en lång galopp på en rak och oplogad väg - underbart! Isa och Atlas busade som attans vilket gjorde hennes dag. Jag trodde att det skulle bli min sista ridtur med Ninja men vi klämde in en till runda nästa vecka :) Känns väldigt trist att lämna stallet på öland, det är något speciellt med små stall. Sen tycker jag det är trist att inte få se nära lilla Lavendel växer till sig, hade jag bara haft pengar hade jag tagit med henne upp till Stockholm.

Visst är hon fin? (kort taget från hennes annons på hästnet)


Kommentarer
Postat av: Johanna och Stina

dumma snön är borta här med =(


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback