Sista besök i stallet

Imorse åkte vi till stallet för att rida en sista gång. Det kändes konstigt. Vägen dit var jobbigt med blixthalka och tät dimma. När vi red ut var vi tvungna att ta det försiktigt eftersom det var halt även för hästarna. Ninja och jag fick iaf en underbar sista ridtur tillsammans, hon är så pigg och glad i skogen :)
Även Isa var otroligt nöjd över att spendera halva dagen i stallet med Atlas. Hon tycker att han är lite jobbig ibland, men vill ändå inte att han ska sluta vara på henne, typiskt tjejigt ;)

Jag passade på att lägga ett spår på ett stort fält lite längre bort från stallet idag. Det blev ett lagom långt spår med 3 vinklar och 4 apporter. Liggtiden blev ca 45 minuter. Isa inledde fint, första vinkeln gick hon förbi med gick snabbt tillbaka och hittade rätt, andra och tredje vinkeln gick bättre men hon missade (!) tredje apporten, och även jag! Gick sen tillbaka och kollade var den låg, och vi var på rätt spår men tror att det gick lite för fort just där så vi båda missade den. Men det märks att övning ger färdighet och även om jag vill att hon ska bli lite noggrannare, kommer det sakta men säkert.

Annars är det fullt upp, igår var det handledning på uppsatsen som jag lagt åt sidan lite väl länge nu pga flytt och sjukdom. Men nästa vecka, då måste jag hitta tillbaka till disciplinen! Idag har vi varit på återvinningsstationen igen, det är mycket skit man har liggandes. Nu ska jag packa lite till och avsluta dagen med en tråkig bok som måste lämnas tillbaka till bibblan innan vi flyttar.

Atlas - Isas äldsta vän, (dom var inte många månader när dom träffades första gången).




Isa i stallet tidigare i höst


Ninja

Kommentarer
Postat av: Linda

Hej! Hur gar det med uppsatsen egentligen? Kunde du bestamma dig till slut?

Postat av: Lisa

Jag förstår att det måste vara med lite blandade känslor alltihop - kul att flytta med sorgset att lämna.

2009-01-22 @ 13:05:08
URL: http://www.eskil-isak.com
Postat av: mamsen

Välkommen hem! det ser vi fram emot/kram

2009-01-22 @ 22:02:55
Postat av: Eeá m flock

Hej på er!

Vi kommer att sakna er härnere. Mycket tråkigt att ni flyttar.

Ha det och fortsätt uppdatera så att vi kan "hålla koll" på er;-)

2009-01-25 @ 20:32:17
URL: http://www.rotts.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback