Utmanad och sökträning

Jag har blivit utmanad av både Camilla och Lisa att gå in i mina foton, välja mapp nr 6 och välja bild nr 6. Sedan ska jag skriva något om bilden och  utmana vidare 6 personer.

Denna bild hamnade jag på:

Denna bild är tagen för nästan exakt ett år sedan, i februari 2008. Jag och Helena var i Läckeby och tränade (vi jakt och dom uppletande). På bilden sitter Isa och inspekterar Tislas arbete.

Jag tror en del redan blivit utmanade, men jag skickar utmaningen vidare till:
Helena, Johanna, Danne och Linda.

Idag har vi tränat sök med ett trevligt gäng. Klockan 10 möttes vi upp och kom inte hem förrns halv tre. Vi var sju ekipage med olika hundar från flatte, till rottis och schäfer. Vi var sist i turordningen och det blev en hel del figurantarbete för min del. Det är väldigt kul att se olika hundar och se hur olika de arbetar. När det väl var Isas tur hade hon suttit lite för länge i bilen och var rätt blockerad på väg till rutan. Det första skicket tycker jag gick rätt bra, men vi har ju kört mycket på agerande i form av klappande, och dessa körde agerande i form av syn. Detta förstod inte Isa, utan stannade och lyssnade när hon inte hittade figgen. Rullen fungerade bra på första skicket, men andra skicket tror jag att det blev för mycket för henne. Hon visste inte vart hon skulle och verkade störa sig på rullen som hon sedan tog i munnen. Resultatet blev att vi bara körde hitta-övningar med popups av figgen och ingen rulle. Nästa gång ska vi dela upp hennes träning i två kortare pass för att nöta lite mer, och senare börja med lösrulle igen. Lite tråkigt att behöva "backa", men man vill att det ska bli rätt från början och att hon ska börja sätta rutiner. Tror det har mycket att göra med den långa väntan i bilen, nya människor och nya marker också.

Det var en trött och hungrig Hanna som kom hem, här i Stockholm verkar de inte vara så duktiga på att fika (inte som i Norrköping iaf) ;) Gulliga hussen hade städat lägenheten superfin tills kvällen då mina föräldrar varit här och ätit middag.
 

Kommentarer
Postat av: Viggoflocken

Kul med en sökgrupp!! Hoppas det kan bli nåt bra! Utmaningen uppfattad, ska ta tag i den imorn! Kram kram

2009-02-08 @ 23:09:32
Postat av: Lisa

Lite back i träningen i söket tror jag inte du ska vara så ledsen över, lite träning så är ni nog flera steg framåt i ett vips! Kul att det fungerade bra med gänget iallafall!



Och visst var syftet att du skulle bli sugen :P



Ses imorgon!

Postat av: Lotta

Råkade hamna på din blogg. Jag har en färdig elithund, och jag kör nästan uteslutande med lösrulle på träningarna, så jag tycker inte att du ska se det som att backa i träningen. Vet/tror hunden att det alltid finns en lösrulle hos figuranten, så är risken mindre att få blindmarkeringar på tävling. Lycka till!

2009-02-09 @ 17:59:35
Postat av: Anonym

Hej Hanna,

Kul att ses på klubben, hoppas att min bovve inte var för mycket störning. Passar också på att hälsa dig välkommen till klubben!

/Christer

2009-02-09 @ 21:11:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback