Vänner

Att flytta har varit någonting spännande och roligt, men även väldigt sorgligt och jobbigt. Det är speciellt jobbigt när man hade det väldigt bra på det stället man flyttar ifrån... Igår läste jag ett väldigt fint inlägg om mig och Isa på Helenas blogg, vilket gjorde mig väldigt sentimental. Och jag kan bara håller med om det hon säger; att man haft det så otroligt förspänt med en så nära vän som gjort hundträning och hundpromenader till något så roligt och enkelt. Vi saknar er med ska ni veta! Sen hoppas jag att alla håller tassar och tår för att Puma bevaras frisk och kry! Vi håller tummar så det krampar!


Bild på vår lilla grupp - tagen från Helenas sida.

En annan sak med att flytta är att man träffar nya människor, vilket alltid är trevligt! Igår hade vi en hunddate med Lisa och aussiekillen Loi. Isa och Loi fattade tycker för varandra snabbt och Isa var nöjd över att busa med en hund som inte ville boxas (dock är jag säker på att hon saknar det lite med) ;)
Vi inledde med att träna lite lydnad, ett pass som kanske inte gick felfritt, men ändå helt okej. Vi tränade rutan som kändes lite vingligt och osäkert de första skicken, men som jag tycker blev bättre när hon väl fokuserade lite mer. Eftersom det hände så mycket nytt och roligt i samband med denna träning så känns det inte så konstigt att hon var lite "ur fokus". Dock låg hon stabilt på vår platsliggning, där jag dolde mig mestadels av tiden, duktig tjej!

Sen kommenderade vi Lisa och Loi lite i linförighet, och det är en gullig liten hund det. Jag stod och smålog hela tiden... han tyckte nog jag var lite lustig som stod där och ropade efter dem. Vi avslutade "daten" med en promenad på en väg som visade sig sluta borta vid oss, så där har vi en fin promenadväg till brukshundklubben! Dock lite för lång för promenad dit - träning - och promenad hem, men en av vägarna kanske! Det var iaf väldigt trevligt och vi hoppas att det blir fler tillfällen att träffas!

Idag har vi varit i Bålsta nästan hela dagen, och Isa har fått busa med morbrors goldenhane Tristan. Det var roligt tyckte båda två, men Tristan tyckte nog mest att Isa var söt. Sen har vi firat min älskade mormors 80-årsdag medan Isa och husse roat sig i trädgården hos hans pappa.

Imorrn ska Isa och jag återigen träffa nya människor, spännande.

Kommentarer
Postat av: Johanna och Stina

Ååå vad spännande! Hoppas på rapport!! Bilder! !4 dagar sen kommer vi =)

Postat av: Johanna och Stina

14 juu

2009-02-07 @ 20:53:34
URL: http://minisdagbok.blogg.se/
Postat av: Camilla

Hallå Hanna!

Usch, jag fick tårar i ögonen när jag läste i din blogg... det var så fint skrivet! Vi saknar oxå er här nere i Kalmar. Jag har förresten skickat en utmaning till dig. Kika in i min blogg så får du se mer...

Stor kram från Camilla och Kiwi

2009-02-08 @ 12:57:31
URL: http://www.teamleader.se/camilla

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback