Måndagsträning

Vi har varit på ytterligare en måndagsträning på Värmdö BK. Idag följde även Lisa och Loi med, vilket var himla roligt. Vi som trodde att det skulle vara mycket folk där eftersom så var fallet förra veckan, men icke. Vi var faktiskt helt själva ett tag innan det kom några fler.

Träningen gick sådär idag. Det var väldigt halt på planen och jag frös ihjäl om min händer (som vanligt) :) Inledde med lite fjärrdirigering med fokus på ställandet, men beslutade att det är bäst att träna detta hemma i värmen. Resten av tiden fokuserades på lätta ställande-övningar, jag saknar fortfarande det där riktigt snabba ställandet. Isa blev blockerad när det kom några personer och hundar gåendes in på plan med konstiga skor från mörkret, så hon satt om mullrade lite och var fundersam. Under denna tid fick jag ingen kontakt med henne alls. Och när jag skulle hjälpa Lisa med en budföring kom Isa framspringandes till oss. Enligt hussen har det varit en trött Isa idag efter helgens bravader, så jag skyller på det ;)

Idag har jag varit på universitetet hela dagen, och jag har kommit fram till att jag inte får låna kurslitteratur på något bibliotek här i Stockholm. Himla tur att jag redan har bra med källor i min teoridel i uppsatsen. Imorrn är det hemma-plugg och förhoppningsvis hittar jag disciplinen då (har ju varit sisådär med den på senaste tiden). Idag kom äntligen min nya lydnadsbok från canis, det bidrar nog till ytterligare disciplinsvårigheter =)

Kommentarer
Postat av: Helena

Ja han hade nog vrickat sig i hagen. Lite svullen i kotan som sen ökat lite... är nog ingen fara men lite trist. Särskilt om han måste stå då jag ska hem till mamma nästa vecka och passa hennes hus och hund hela veckan... men då blir det mycket mera spårande i så fall. ;)



Jag jobbar ju torsdagar. Är hemma runt fem och någon gång där så kommer mamma och ska hämta Puma. Åker tio i åtta på fredag. Det är om du vill/kan på torsdag kväll, för en snabbis fika eller promenad?



Möte med handledaren, så spännande. Hoppas allt går bra med uppsatsen för dig!

Postat av: Camilla, Chenin & Choice

Ja hon är söt, nästan lika söt som Chenin ;)

Vad pluggar du till för nåt?

2009-02-10 @ 16:00:12
URL: http://www.chenin.se
Postat av: Linda

Ska försöka fixa utmaningen denna veckan. Har inte funnits allt för mycket tid för bloggen men det ska bli skärpning i fortsättningen =)

2009-02-11 @ 01:24:07
URL: http://www.tjombo.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback