Kalmartripp m.m.

Borta bra men hemma bäst, brukar man säga. Så kändes det i torsdags när bussen närmade sig Kalmar. Men att sen inte kunna gå till sin lägenhet med alla sina gamla saker kändes bara konstigt. Väl hemma hos Sara var det supermys och fredagen spenderades på älskade skolan (där handledningen kändes bra) och biblioteket. Det hanns med en lunch på vanliga stället Skafferiet, och en liten sväng på Byttan på fredagskvällen. När jag sedan återvände till Värmdö efter snabbvisiten kändes det konstigt igen... hemma? ...eller borta? Hmm, det var nog lite för tidigt att åka tillbaka till Kalmar efter endast tre veckor. Någon som känner sig som hemma är Isa, och hon blev superlycklig när jag steg in genom dörren. Då kändes det genast bättre =)

Idag har det varit sökträning igen! Vi var många som dök upp på söndagsmorgonen, så vi bildade två grupper. Idag delade vi upp träningen med Isa till två pass, en i början av träningen, och en i slutet. Detta fungerade mycket bättre än sist! Vi körde hitta-övningar och varierade vanlig minnesbild med popup. De första skicken ser det ut som Isa springer för livet, så näsan följer inte riktigt med. Sen märker man att hon försöker lokalisera figgen med hjälp av ljud (som kommer från att vi änvänt oss av klappande agerande tidigare), men det försöker vi få bort. Isa känpade på jättebra och de sista skicken, där hon var lite trött, gick super! Efter träningen gick vi 4 hundar som kört "vår grupp" en liten prommis så hundarna fick hälsa och busa lite. Isa håller sig på sin kant i början med ett nytt hundgäng, men vågar sig närmare efter ett tag. Trött var hon när vi kom hem!

Själv traskade jag direkt till stallet, och kollade på hoppträning, har sån abstinens!  Det gjorde nästan lite ont i hjärtat så mycket jag saknar att ha häst. Är så sugen på häst-träning!

Isa har för övrigt blivit lite rund om magen. Jag har sett det komma men trott att det bara var "en sån dag". Men idag fick jag bekräftat från andra håll att hon var "lite rund". Min hund, som alltid får sån beröm hos veterinärena för perfekt hull! Detta analyserades givetvis direkt, och det jag kom fram till var att hon inte springer lika mycket nu när vi inte går långa promenader tillsammans med Tisla och Helena. För mindre motion har hon inte fått sen vi flyttade hit, vi virrar ju bort oss mer eller mindre varje dag! Så nu är det mindre mat som gäller tills vi får en promenadvän som kan jaga runt Isa lite! =)

Det är myyyys att rulla sig!










Kommentarer
Postat av: Viggo

baah dom snackar om att hålla koll på mej med nu när de snott kulorna.. men hallå vi borde väl premieras för att de förstör oss eller =)

2009-02-15 @ 22:02:51
Postat av: Lisa

Vi ställer upp som promenadsällskap, det vet du. ;)

Kommer ni hit någon dag så visar vi ett promenadstråk i skogen? Det har ju varit galet halt, och är lite halt fortfarande, men nu är det ändå okej. Är du sugen på en "mitt på dagen promenad" så kan jag både idag imorgon & onsdag! (Som det ser ut nu!)

Postat av: Lisa

Då tycker jag att vi prel. bokar en mitt på dagenpromenad till onsdag. ;)

2009-02-16 @ 15:12:38
URL: http://www.eskil-isak.com
Postat av: Camilla

Hallå! Ska man behöva flytta upp till stora staden för att få sökträna lite;o)? Skojar bara, jag har inte letat särskilt aktivt efter en grupp nu med tanke på min stora mage...



Du det där med promenader tror jag påverkar hullet mer än man kan tro. Jag var och vaccinerade Meya i förra veckan och hon har lagt på sig nästan ett helt kilo för mycket under vintern. Jag kände sedan på Kiwi när jag kom hem och hon är långt ifrån tjock men inte lika tunn som en BC brukar vara. Jag ju inte medvetet dragit ner på promenaderna men jag är ju inte självaste blixten just nu så visst påverkar det hundarna. Men det var ju som veterinären sa, vänta bara tills barnvagnen kommer fram, då blir det många mil i solen! Och jag kan bara hålla med! Jag längtar!

Kram

2009-02-17 @ 08:26:36
URL: http://www.teamleader.se/camilla

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback