Isa har funnit ro

De senaste dagarna har jag kännt igen Isa mer och mer. Hon har inte varit lika trött och verkat mycket lycklig, troligtvis har hon funnit ro och känner sig som hemma här nu. Vi fortsätter att upptäcka flera fina vägar och man börjar få en bild i huvudet av alla stråk.

Igår åkte vi upp till Värmdö brukshundklubb för att kolla om det var någon som tränade där eftersom det brukade vara träningar där på måndagskvällar. Och det var det! Ganska många för att vara en kall och mörk måndagskväll måste jag säga! Isa var superpepp och vi inledde med lite kontaktövningar och fritt följ. Såklart var det mycket annat att hålla koll på, men jag tryckte det fungerade bra ändå! Annars tränade vi inkallning med ställande och fjärrdirigering. Fjärren går väldigt bra och nu ska jag på allvar börja träna ligg-stå-sitt hemma (numera tränar vi endast sitt-ligg). Jag väntar med spänning på min tävlingslydnadsbok från canis som jag beställt, jag kommer säkerligen bli himla peppad på att klicka en massa när den kommer :)

Idag spårade vi igen och denna gång promenerade vi till ett fält jag spanat in från motorvägen tidigare. Där la jag ca 400 meter långt spår som gick över en del stora pölar som frusit till is. Spåret låg ca 30 minuter då vi gick och utforskade nya vägar. Isa var hela tiden superpigg och glad, därför fick hon springa av sig en del innan spåret för att hon skulle kunna lugna ner sig lite och koncentrera sig. Hon kändes dock lite för sprallig ändå och dessutom tror jag att spåret låg lite för kort tid, för första 50 meterna på spåret gick sådär. Därefter gick det dock bättre och hon kunde fokusera mer och mer. Efter tredje apporten trodde hon dock att spåret var slut och satte sig så fint vid mig och ville ha den sista och bästa belöningen (kexben), men vi hade en apport kvar så det var bara att fortsätta. Tror jag ska variera mig mer med antal apporter. Sedan traskade vi hemåt igen och Isa var precis lika pigg då som innan promenaden...

Annars börjar vi få ordning på lägenheten. Vi spenderade dagen igår med att åka till Ikea och montera ihop möbler och idag har vinden fått sig en genomgång. Såklart finns det fortfarande jobb kvar, men det är sånt som inte brådskar så mycket. Veckan är uppbokad med diverse roliga saker, ikväll var vi exempelvis hos syster med familj på middag och imorrn är det utgång som gäller.

Kommentarer
Postat av: Johanna och Viggo

Har lånat den boken av MOA den är grym!!

2009-02-04 @ 14:09:51
Postat av: Lisa

Ska vi säga kl 12? Det skulle passa mig :)

Postat av: Lisa

Eller kl 13 kanske är bättre? Hör av dig när du är hemma!

2009-02-05 @ 22:33:24
URL: http://www.eskil-isak.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback