Helgen

Helgen inleddes med en riktig dålig dag på fredagen. På nått sätt hamnade jag i situationen att jag inte åt på hela dagen, och då är man ju aldrig glad. Sen var vi på Ikea som var proppat med folk och när vi väl kom hem var det två saker som inte alls passade och en byrå som var trasig. Då blir man inte direkt gladare. Dessutom saknade jag promenad/träningssällskap och började få en otrolig längtan efter Kalmar. Marcus var dock en klippa denna dag och lovade mig att vara träningssällskap dagen efter.

Så på lördagen packade vi in oss i bilen och åkte iväg för att leta träningsställen. Efter att ha åkt någon minut bara stannade vi på ett ställe som vi brukade rida till förut. Där la jag ett spår till Isa på ett fält, sen gick vi en promenad medan det låg. Spåret var ganska kort pga kylan och det lilla snötäcket som låg på marken, med tre apporter och en sväng upp i skogen på mitten av spåret. Isa spårade superbra! Noggrant men ändå med bra tempo. Supernöjd med min lilla tjej!

Idag har vi varit lite slitna efter en trevlig lördagskväll, men två längre promenader har hunnits med. Det är otroligt så mycket skog det finns här! Samtidigt är det lätt att ta sig till stan. Bussen går var 10:e minut utanför vårt hus direkt till slussen - perfekt! Så visst kommer man att trivas här. Nu känner jag mig dock mest ensam (inte utan kompisar, snarare utan hundkompisar) och jag märker att Isa också saknar någon att busa med.

Tur att vi har varandra :)

Kommentarer
Postat av: Johanna och Stina

Åå kom till oss!!

Postat av: Lisa

Vad sägs om en torsdagspromenad & eller träning? Imorgon har jag hanledningsmöte och på torsdag skulle jag behöva lägga lite tid på min projekthund, så då blir det lite körigt. Man ska ju hinna plugga också. ;)



På måndagar kl. 18 brukar de träna lydnad på Värmdö Bk! Jag har dock lyckats missa alla träningar i vinter, där. Men jag tror att det är några som brukar träffas. Bara ett tips!

2009-02-02 @ 14:09:48
URL: http://www.eskil-isak.com
Postat av: Lisa

På onsdag menade jag förstås vad gäller projekthunden. ;)

2009-02-02 @ 14:10:31
URL: http://www.eskil-isak.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback