Goldenlek

Imorse hittade jag en jättebra ny promenadrunda. Dom andra jag har hittat har varit lite väl långa för en vanlig lunchpromenad, men denna var perfekt. Man går åt ett håll från huset och bort en bit i skogen och sen kommer man tillbaka till huset från ett annat håll ca 45-60 min senare, perfekt för mig som avskyr att vända på promenader!

På promenaden stannade vi även till på ett fält för lite träning, jag får ju så mycket idéer och inspiration av min nya canis-lydnadsbok. Idag klickade vi snabba ställanden och det gick väldigt bra! Jag tycker att det är bra att gå tillbaka ganska många steg ibland. Isa var superpepp och försökte med allt möjligt när jag plockade fram klickern. När vi var klara gick vi vidare och stötte snart på ett äldre par med en relativt ung goldenhane. Det var kärlek direkt! Dom lekte så fint redan från första början, så kul att se skillnaden från när Isa träffar andra hundar och när hon träffar goldens. Hanhunden hade nyligen blivit kastrerad och var superlycklig att busa med en söt liten tjej, men blev snabbt lite trött och la sig med en pinne. Isa nöjde sig dock inte och sprang runt och försökte för igång honom igen, roligt att se att hon vågar bjuda till lek!

Annars håller jag på att intervjua för fullt till uppsatsen, jag har redan intervjuat sex stycken och har två till inbokade, så snart har jag nog min empiri :)

Det där med goldens är roligt tycker Isa:


Bild tagen på Öland sommaren 2007 (från mobilen) där vi stötte på ca 5 stycken andra golden retriever av en slump

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback