Till skogs med vänner

Imorse kom Helena och Tisla hit. Det var ett kärt återseende för både tvåbenta och fyrbenta. Jag hade förberett det mesta, så vi packade snart in oss i bilen och åkte och ställde bilen vid Lämshaga för lite hundaktivering.

Jag la ett spår till Tisla och Helena la ett till Isa. Under tiden spåren låg gick vi en liten rastrunda och försökte få till en fotografering på hundarna på bryggan. Det gick inte så bra...


Började rätt bra.. men sen ville Tisla kolla vart jag tog vägen..


och kvar satt Isa och väntade.


Hmm, Tisla gick ur bild.


Sen stack Isa med..

Sedan traskade vi tillbaka till bilen och förberedde Isa för hennes spår. Hon spårade fint, men lite för snabbt - jag hann inte med och tappade spårlinan hela tiden för att den var så blöt och hal. Dessutom var det halt så jag ramlade några gånger. Isa gick förbi apport nummer 2 och höll på att missa sista apporten också, men fick vittring på den i samma veva som jag påpekade att hon missat nått. Helena uppskattade spåret till ca 700 meter, medan jag skulle säga 500 (men alla vet ju att jag inte har nån avståndsbedömning att skryta med). Med detta kan jag konstatera att de spår jag tidigare bedömt som 500-600 meter snarare varit uppemot 800 meter :P

Efter detta var det dax för Tislas spår, som jag uppskattade till 300 meter (men Helena påpekade att det snarare var 500 meter långt). Hon klarade sitt spår galant och kom starkt på slutet.

Vi packade in träningsgrejerna i bilen, tog med picknickväskan och gick en promenad bort mot Beatelund. På vägen fick hundarna leta efter mina vantar som jag tappat på vägen och Tisla hittade båda två - duktig tjej!
Vi stannade till på ett berg och åt lunch som jag lagat - Grekisk pastasallad och saft. Hundarna fnulade på med sitt under tiden...


Isa spanar på Tisla


Lite påträngande nära tycker Isa

Fina Tisla!


Posar lite..

Så fin som Tisla är kommer det inte bli några problem på utställningen imorrn på Älvsjö =)
Nu har tjejerna precis åkt härifrån och vi håller givetvis tummarna för dem imorrn! Tack för en underbar dag!

Kommentarer
Postat av: Helena och Tisla

Tack för igår! Vilka fina bilder.. :) Ska överföra mina när jag kommer hem imorgon. Utställningen idag gick bra, vi fick CK och vann championklassen (utan motståndare visserligen ;) ) sen kom vi tvåa i bästatikklass. Helt OK resultat. Tisla passade på att hamna i bråk med en kusin som hon delade bur med, hon hade ju sina "valpar" där i buren - så när han skulle in igen... då jävlar. ;)

Nåja - trevlig dag hade vi.



PS Hade för övrigt inte hört ngt mer än det där jag svarade på när du och jag var i skogen... suck.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback