Ridning är kul

Här har mestadels av tiden spenderats i stallet sedan sist. Söndagskvällen spenderades i stallet, och hussen och Isa var med ett tag innan de tröttnade och gick hem (ganska snart efter vi anlänt). Måndag var min vanliga riddag, så Isa fick umgås med hussen även då.

Tisdag fick Marcus en reaktion efter att ha tagit svinvaccinet, så han gick hem från jobbet vid lunch med feber. Planen var att jag skulle åka och träna med Isa när jag kom hem, men på vägen hem ringde Dirks matte och frågade om jag kunde hoppa på Hakinghoppningen. Tyvärr var jag sen från stan och räknade inte med att jag skulle hinna. Men med lite pussel gick det och klockan 19 kom jag hem, 10 minuter senare hoppade jag lektion - snabba ryck. Inte ofta man springer över till stallet och hoppar upp på en klar och uppvärmd häst som kan börja hoppas på en gång - lyx :) Isa följde med mig till stallet och snälla Dirks matte var ute med Isa medan jag hoppade. Jag blev återigen filmad, som ni kan se här:

http://www.youtube.com/user/HakingHoppning#p/a/u/0/Ic1Gyk527bo

Dirk skötte sig bra men jag fastnade lite med handen, vilket gjorde att han blev springig. Mycket kul var det iaf =) Isa svansade runt inne i ridhuset efter hoppningen och charmade alla..

Idag var Marcus hemma från jobbet, men feber verkade gå ner under eftermiddagen så han har ändå kunnat aktivera Isa. Min kväll skulle egentligen spenderas på dansen och sen på middag hos mamma, men allt ändrades i eftermiddags. Dels hade jag haft ont i magen sedan igår natt då jag vaknade med knip, som fortfarande inte riktigt har gått över. Därför tänkte jag hoppa över dansen, och samtidigt fick jag meddelandet att tjejerna jag dansar med också var sjuka. I samma veva kommer det fram att mamma skulle stanna med mormor i Bålsta, som gjort sig illa, så middagen blev inställd. Samtidigt som allt detta sker ringer Dirks matte och frågar om jag vill vara med på dressyrlektionen som de har idag. Tyvärr började den när jag fortfarande jobbade, men jag kunde rida själv senare på k kvällen istället. Och så blev det, så jag är nästan precis hemkommer från ytterligare en kväll med Dirken.

Isa verkar tycka att det är lite småtrist när jag sätter på mig ridkläderna och går iväg direkt efter jobbet, men imorrn ska jag vara en bra matte. Marcus ska bort på kvällen så Isa och jag ska ha tjejkväll =)
Jag har också beställt ett par galsögon! Jag har känt att jag verkligen behöver det nu när jag sitter framför datorn så mycket och får ont i huvudet på eftermiddagarna. De kommer om en vecka - spännande =)

Kommentarer
Postat av: Lisa

Mysigt med mycket stall, men jag såg inte dig idag!! Hann iof inte kika runt så mycket, men jaja. Du får säga till om du ska rida i nästa vecka, är det någon dag när jag kan komma och kika... så vore det god träning för valpen! (Jag ska iof hinna jobba också... men man vet ju aldrig, kanske jag kan! ;))



Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback