Kylig dag

Nu känns det äntligen som att vintern är på väg! Vi har haft en kylig och frostig dag med en stor och fin fullmåne som lös upp vår väg på morgonpromenaden. Jag har även skymtat solen från fönstret på kontoret och tog mig en liten runda runt hötorget för att få lite frisk luft på lunchen.

Det började kallna redan igår men det hindrade inte oss från att åka och träna i vanlig ordning. Och vilken liten krutburk jag hade med mig igår. Det första Isa gör när vi går mot planen är att ta några riktiga loopar runt, runt på planen och kasta sig ner för att rulla sig emellanåt. Eftersom farten var så hög så liknande de riktiga framvolter, såg riktigt komiskt ut.

Vi tränade lite framförgående, men hon var lite väl het på leksaken så det gick sådär. Till slut verkade hon iaf få in att hon inte skulle dra i kopplet och kunde sansa sig, men bara för någon sekund. När hon sedan fick belöningen tog hon några ärevarv innan hon kom tillbaka till mig. Jag kan inte annat än att le åt henne, så fantastisk lycklig som hon är då. Vi fortsatte sedan med fjärrdirigering och vittringsapportering där jag fortfarande fajtas med samma problem. Jag klickar fortfarande in dutt på pinnen på nosen, men när hon är så taggad som hon är på kvällarna efter jobbet nu, går det nästan inte.

Jag upptäckte exakt samma problem idag på kvällspromenaden. Jag tog med mig en pinne, godis och klicker och stannade till för att klicka nos-dutt. Det gick nästan inte, såfort jag ökade svårighetsgraden en aning så kastade hon sig på pinnen och gjorde allt hon kunde tänkas med den. Undra om denna taktik kommer att gå, men jag måste ju på nått sätt få henne att inte slänga sig på pinnarna utan istället lukta på dem.

Har ju tyvärr inga bilder att bjuda på numera, eftersom jag inte skådar dagsljus på dagarna, så det får bli någon gammal vinterbild. Denna är från vinter-07 i Kalmar <3



Kommentarer
Postat av: Lisa

Lördag eftermiddag? Jag slutar kl. 15 :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback