Julen

Nu är julen mer eller mindre över (förutom ett litet familjebesök till imorgon) och det var nog länge sen den var så hektisk som i år. Marcus och jag firade ihop i år för första gången, jättemysigt. Detta innebar även att jag spenderade julafton med Isa för första gången, annars brukar hon alltid vara med Marcus eftersom min syrra är allergisk.

Julafton inleddes med mysfrukost och julklappsutdelning här hemma.Isa fick bland annat ett välbehövligt halsband och ett reflexhalsband som lyser, samt massa gotte. Efter en promenad kom pappa och hämtade oss och vår packning (tur att man har snälla föräldrar när man själv inte har bil). Vi kollade på Kalle och åt lite julmacka hos mamma och pappa, och sen gick jag och mamma ut en promenad med Isa. Underbart var det i ett öde och vitt Stockholm. Sen fick Isa klara sig själv hos mamma och pappa, för på kvällen åkte vi till syster med familj för julfirande. Där byttes klappar och vi åt och drack gott.

På juldagen åkte vi till Bålsta där jag snabbt hann hälsa god jul till mormor innan jag var tvungen att springa över till Marcus farmor och farfar för släktträff med Marcus familj. Det var jätte kul och vi kom hem sent efter diverse snapsar och groggar. Väl hemma hos Marcus pappa fortsatte stohejet med sällskapsspel och mycket skratt. Det kändes lite i  huvudet i morse när man vaknade... Men då var det bara på't igen, för då stod släktträff hemma hos mamma och pappa på schemat. Så nu är vi helt slut - eller iaf jag och Isa, Marcus är ute och flänger på stan ikväll han.

Vi har iaf haft det bra, men det har som sagt varit mycket flängande. Imorgon ska vi dessutom till Marcus mamma och äta, men innan det ska jag hinna ut en ordentlig promenad med Isa, det känns som att hon bara hängt med oss i flera dagar och inte riktigt fått springa av sig ordentligt.


Hur ofta får man en vit jul?


Kommentarer
Postat av: Johanna och familjen

Känner igen det där med bara hänga med... våra hundar har haft en pisstråkig höst =(

2009-12-27 @ 00:18:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback