Årskrönika

Jag blickar ofta tillbaka på året som gått, eftersom det hänt rätt mycket detta år. Därför känns det rätt naturligt att sammanfatta det gånga året med en liten årskrönika, såhär på sluttampen av 2009.

Året inleddes med en rejäl sjukdom för min del, vilket drabbade den planerade flytten från Kalmar till Stockholm lite. Studietiden var nu över och det var dags att flytta tillbaka hem. Marcus var dock en pärla och fixade det mesta (exempelvis försäljning av våra möbler) när jag låg däckad. Flyttlasset gick uppåt som planerat den 24 januari med stor hjälp av Danne och familjemedlemmar hemma i Stockholm. Det var en fin period i Kalmar vi lämnade bakom oss med många kära vänner. Någon dag innan flytt hade vi en supermysig avslutningsdag med våra trogna träningskompisar Helena, Puma och Tisla.

 

 

Under början av våren landade vi alla lite i flytten. Isa trivdes snabbt i lägenheten och vi hittade fina promenadstråk. Vi hittade en ny vän i Lisa, Loi och Eskil som vi haft många fina stunder med. Vi hittade också en sökgrupp som vi fick plats i. Vi kämpade även vidare med spåret och lydnaden, och spenderade en del tid på vår nya klubb Värmdö BK. Medan jag tampades med min magisteruppsats fick Marcus besked om jobb.

 

 

I april debuterade i lydnadsklass II där vi vann och fick ett förstapris. Vi debuterade även appellspår där det inte gick lika bra första gången. Några veckor efter detta fick vi dock upprättelse och blev uppflyttade till lägre spår med bra poäng. Jag lämnade in med uppsatsen och spenderade mycket tid i stallet och med nära och kära runt om i landet. Bland annat fick vi träffa söte Sting för första gången.

 

 

I takt med att solen och värmen kom, spenderade vi mer tid ute på landet. Isa njöt av att kunna bada och simma, och vi njöt av att fixa iordning vårt lilla hus. Någon dag innan midsommar fick jag reda på att jag fått jobb i 4 månader på SVT och Isa fick för första gången uppleva hur det är att ha två heltidsarbetande föräldrar. Hon hade det dock toppen hos sin dagmatte och spenderade sina dagar ute på Ingarö, vilket dock gick ut över träningen som hon inte pallade med på kvällarna. Hon fick också en lång semester ute på Nämdö tillsammans med mina föräldrar och Marcus. Under semestern blir Isa sjuk och spyr varje morgon. Hon blir diagnostiserade magkatarr och får medicin och får därefter mat 4ggr/dagen.

 

 

På sensommaren börjar mitt hektiska liv där jag tror att jag ska hinna med allt som jag brukar hinna med när jag pluggade. Jag börjar dansa, är instruktörselev på en allmänlydnadskurs och rider, samtidigt som jag vill hinna träna med Isa lika mycket. Det går dock inte ihop och jag väljer att satsa på spår och lydnad och avvakta med söket.

Helena och Tisla kommer och hälsar på oss, vilket alltid är ett kärt återseende.

 

 

Samtidigt som stressen ständigt förföljer mig och mörkret kommer med hösten, går vår älskade Eskil hastigt bort. En otrolig förlust <3

 

 

Oktober månad blir lite lugnare för mig då jobbet på SVT tar slut. Mer tid spenderade med Isa och vi umgås en del med våra grannar med goldenhanen Nalle, men det tar inte många veckor innan jag får beskedet att jag fått jobb på marknadsavdelningen på Neonet. Lyckan är total, trots att det återigen innebär långa dagar borta från Isa.

Under hösten hinner vi dessutom med ytterligare ett besök till älskade Eddie i malmköping.

 

Den senaste delen av året kanske de flesta kommer ihåg, men sammanfattningsvis kan man säga att den präglats av jobb. Vi har kommit in i vårt nya liv och det känns bra med Isas nuvarande dagmattar. Hon är en pigg och glad hund som är taggad på träning. Vi har dessutom hittat lilla labbekillen Sigge som Isa är störtförtjust i. Tack till alla som förgyllt våra liv detta år och vi hoppas på fler roliga stunder tillsammans med nära och kära under 2010.

 


Kommentarer
Postat av: Christer

Äsch, älgar är snälla! Gott Nytt År till Er också!

Postat av: Sting

Känner sej hedrad över att vara omnämd, men jisses vilket år ni haft!

2010-01-01 @ 09:39:46
Postat av: Lisa

Blir som lite snyftig när jag kikar in här, och träffar farbror E. Men fin sammanfattning hade du gjort!!



Vi vill såklart gärna träffa er, och visa den nya delen av familjen som ni inte beskådat! Är borta imorgon em/kväll. Ledig måndag & tisdag. Något som passar? Vore så kul!



KRAM!

2010-01-03 @ 01:38:29
URL: http://eskil-isak.com
Postat av: Camilla

Oj vad du har hunnit med grejjer sedan du flyttade från Kalmar. Känns nästan som en evighet sedan jag träffade dig när jag läser om allt du gjort. Och sen tänker jag på allt jag har gjort/fått vara med om sedan vi sågs och kommer då på att det VAR en evighet sen!! ;)



Hoppas du trivs bra på "nya" jobbet. Krama Isa från mig!!



2010-01-09 @ 22:27:58
URL: http://camillabloggar.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback