Veckodagar

Gud va snabbt alla veckodagar går! Det känns som att man inte hinner någonting! Igår var det en riktigt skitdag, det tog mig över 2 1/2 timme att ta mig till jobbet pga kö på 222:an, stopp i tunnelbanan på röda linjen och dessutom trafikkaos på ersättningsbussarna. Inte speciellt roligt på måndagsmorgonen! Att det dessutom var kö på väg hem till värmdö igen gjorde inte saken bättre! Som tur är har vi en snäll dagmatte som kunde ha Isa lite längre än planerat. Hela dagen var i princip förstörd tills att jag kom hem och det fanns supergod nylagad mat till mig - gjord av min söta sambo - och när jag sedan i lugn och ro kunde gå till stallet och rida ett pass på Dirk.. Vilken harmoni!

Men åter till dagmatte ja, vi har ju bökat lite med det ett tag för att tillfredsställa alla behov som finns. Isa trivs jättebra hos M ute på Ingarö, men eftersom det bara finns en med körkort i den här familjen (jag), så har jag lite problem med att hämta henne vissa dagar. Därför är Isa numera 3 dagar i veckan på Ingarö med polarna Leo, Wille och Matti samt en ny cocker spaniel-valp på 5 månader. De andra två dagarna är Isa hemma och sover och blir ordentligt rastad av vår granne som är mammaledig och ändå går ut med sin irländska setter. Isa stormtrivs med båda sin dagmattar, så det känns jättebra! Igår var hon på Ingarö och hade busat hela dagen med den lilla valpen, så hon mådde bra av att vara hemma och vila idag. Marcus tog en cykeltur med henne imorse och stannade till så att hon fick simträna lite, så det var nog en nöjd hund som gick och la sig efter att vi åkte till jobbet.

M påpekade att Isa blivit ännu smalare under sommaren! Vi har ju märkt att hon gått ner i vikt, men nu kommer vi gå upp mer i mat så att hon får lite hull igen. Det är ju lätt att dra ner lite på maten om hon skulle bli rund om magen, hellre det än tvärtom som det är nu.

Här händer det annars mycket roligt - imorgon ska jag börja dansa igen och nästa vecka börjar Lisa och Berits allmänlydnadskurs där jag ska gå med som instruktörselev... det ska bli jättekul! =) Detta tillsammans med ridning och ett eventuellt nytt gymkort medför att jag har varenda dag uppbokad under hela hösten... Men det är kul att vara i farten! =) Bara det finns lite plats till hundträning och kvalitetstid med familjen och vänner.



Kommentarer
Postat av: Johanna och familjen

kör inte slut på er bara =)

2009-08-26 @ 08:27:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback