Underbara helg

Första helgen på väldigt länge som vi spenderat hemma i lägenheten utan massa förbestämda planer - skönt! Fredagskvällen spenderades med glada vänners sällskap, Nalle med familj kom hit och åt middag och spelade guitarhero till sena timmen.

På lördagen fick vi en välförtjänt sovmorgon, tom Isa verkade njuta av att inte bli uppdragen vid halv sex-tiden. Hon var dessutom trött efter äventyret på golfbanan i flera dagar. Efter frukost gick vi snabbt förbi stallet (eller ja, det blev väl nån timme man var där) och rekade lite inför söndagen då jag skulle rida. Efter det åkte vi direkt vidare till Lisa och Loi för lite eftermiddagsaktivering. Det var ett kärt återseende, vi har inte träffat dem på hela sommaren!

Vi åkte iväg en liten bit bort med bilen och la varsitt spår - Lisa till mig och jag till henne. Det fanns jättefina skogar där, så dit kommer jag att återvända fler gånger! Därefter åkte vi tillbaka till Lisa, lämnade bilen, tog på oss ruggsäckarna och började promenera mot spåren. Isa och Loi busade en del på vägen dit såklart, vilket i efterhand kanske inte var optimalt med tanke på träningen.

Det var himla spännande att gå Lisas spår, det är så roligt när man inte gått spåren själv och när man inte vet var de går. Isa började spåra fint och hittade första och andra apporten bra. Efter andra apporten virrade hon bort sig nästan direkt, och jag misstänkte att hon börjat gått på vilt. Efter ett bra tag när hon spårat runt, runt gick jag tillbaka till dit där andra apporten varit och då fick hon upp spåret klockrent igen. Det gick bra fram till tredje apporten igen, men sen virrade hon bort sig igen. Vi spårade och spårade men det kom inga apporter och jag såg inga snitlar. Efter ett bra tag fick jag lov att ringa till Lisa och fråga var apport nummer fyra eller slutet låg, eftersom jag inte ville avbryta då utan låta henne hitta en pinne till som belöning för att hon faktiskt försökte. I samma veva kommer hon till mig med en apport i munnen, så vi var ju på rätt väg till sist ändå. Vid det här laget var Isa såklart supertrött, hon hade ju spårat frenetiskt väldigt länge och dessutom sprungit runt och letat efter det rätta spåret. Jag är nöjd över att hon inte gav upp, trits att hon några gånger kom gåendes mot mig för att få hjälp.

Lois spår verkade gå bra, det är alltid kul när man lagt spår till någon annan! Efter spåren gick vi vidare och stannade till vid vattnet där hundarna (läs Isa) fick bada. Isa älskar den badplatsen då det finns mycket att ägna sig åt, ex gräva fram grejer, dragkamp med rötter som sitter fast osv osv. Loi var ordningsvakt på land och försökte säga till henne när hon lät och skvätta för mycket. Isa la inte ens märke till honom, hon var helt inne i sin egen värld. Vi kom iaf hem cirka 5 timmar senare och var mycket trötta. För Isa blev det sedan en lung hemmakväll medan övriga familjen festade loss i stan.

Imorse var det ytterligare en seg morgon. Men för mig var det bara att masa mig upp då Evelina ringde och sa att hon var på väg ut till mig. Jag skulle nämligen rida två hästar idag och frågade då Evelina om hon ville rida ut med mig. Det ville hon, så hela eftermiddagen har vi spenderat i stallet och red ut en underbar runda i det fina vädret. Superkul, för det kändes precis som på gamla dagar när vi alltid red tillsammans på våra hästar.

Ikväll har Nalles familj varit här igen och ätit pizza och spelat Wii. Isa och Nalle är rätt coola ihop, dom verkar inte bry sig det minsta om varandra... Nu är det dags att sova för att orka upp imorrn till jobbet!

Bilder från gårdagen är tagna av mig och Lisa.


Isa är fullt fokuserad på hennes lek






Loi väntar i säkert förvar på land när Isa hämtar pinnar. När hon kommer tillbaka snor han pinnarna.








Kommentarer
Postat av: Lisa

Tack snälla ni för igår! Sista bilden är lite "mongo", han ser verkligen dåligt byggd ut. :D



Tycker du fick härliga bilder med din kamera! (Trots att den blev lite sne på mig ett tag ;)).



Kram!

Postat av: Lisa

Hoppas att ridningen idag gick bra! Jag har som inte riktigt varit på topp idag, halsont och ryggont. Men du är väl i stallet fler gånger. ;)



Åker till Vårgårda på onsdag, hemma på måndag!



Kram!

2009-08-24 @ 21:48:22
URL: http://eskil-isak.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback