Regnig dag

Idag är en riktig softardag då vädret bjuder på ordentliga regnskurar. Isa verkar tycka att det är mysigt med en slöardag.. inte för att hon annars gör sådär jättemycket på dagarna, men det blir ju såklart inte lika mycket sömn när vi hela tiden är ute och gör grejer. Änsålänge har dagen bjudit på lite grävning i trädgården, lite lydnadsträning på ängen (tränar nu på fjärren och skifterna sitt-stå) och en hel del mys. Får bli en ordentlig promenad lite senare idag, förhoppningsvis har regnet avtagit då.

Igår spårade vi på förmiddagen. Marcus gick ett spår på ca 450-500 meter med lite klurigheter. Dels gick spåret över två fält, och korsade diverse färska hjortstigar (hjortarna traskar ju runt häromkring flera gånger per dag). Isa virrade bort sig två gånger, vilket jag märkte rätt snabbt, men klarade sig ur båda situationerna själv. Apporterna var inga problem som vanligt. Det var häftigt att se hur bra hon gick på fälten – störtfokuserad i spårkärnan hela vägen. Kul att se att all träning på fält fortfarande håller i sig =)

Sedan åkte vi båt till affären och åt en härlig sommarlunch på restaurangen. Det var så fullt i båten men båda mamma, pappa, barnen och barnens farfar, så Isa fick stanna hemma och vakta huset under tiden. När vi sedan kom tillbaka gick jag och Anna en långpromenad till andra sidan ön där Isa fick bada.

Isa har börjat spy på morgnarna.. det händer ungefär var tredje dag och det kommer inte upp någonting… Förra veckan fick hon upp en del av en majskolv, och vi trodde då att det var den hon hade försökt få upp. Men hon fortsatte även efter det. Jättekonstigt! Är såklart lite nojjig och iakttar henne extra mycket nu. Men hon har ingen feber, hon är pigg och glad och som vanligt stor matlust, dricker normalt och normal avföring. Vad kan det vara?!

Annars är Isa otroligt mattig, hon lämnar inte min sida en sekund. Så har det varit sen i måndags efter att jag ”lämnat” henne med mattemor och mattefar. Jag tror det har blivit lite för mycket för henne att gå från att vara med mig hela dagarna när jag pluggade, till att knappt se mig när jag började jobba. Det skär i mattehjärtat såklart. Hade det funnits möjlighet hade jag såklart varit med henne hela dagarna! Jag har iaf börjat spana efter en dagmatte som kan ha Isa några timmar på dagarna, så kan jag ägna mig åt henne på morgnar och kvällar.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Det kan inte vara att hon är hungrig på morgonen? Om Eskil blir väldigt hungrig så kan han spy. En tanke bara, annars har jag ingen aning!

Postat av: Sara

Jättefin blogg :D

Jag har frågestund i min blogg, titta gärna in och lämna en fråga! Kramar Sara :)

2009-08-01 @ 22:08:49
URL: http://lipglossarna.blogg.se/
Postat av: LT

Snälla rösta i vår Hottie lista på bloggen!

2009-08-01 @ 22:32:44
URL: http://ultimateblogg.blogg.se/
Postat av: Helena och boxrarna bus

Håller med Lisa... låter som Puma när hon matvägrat. Då magen blir tom och de får lite mkt magsyra (typ magkatarr) så kräks de... Stoppa till henne ngt precis innan ni lägger er ett tag framöver, några knäckebröd eller så kanske bara... för hon får väl mat rätt tidigt på kvällen har jag för mig? Kanske vart lite stress när ni åkt runt... ger sig säkert. Men just o inte låta magen bli helt tom kan lösa det tills det lugnat ner sig. :)



Jättekram till er

2009-08-02 @ 15:38:36
URL: http://boxerbus.wordpress.com
Postat av: Anonym

Ge henne lite fil eller nåt liknande på kvällen innan läggdags.

2009-08-02 @ 23:22:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback