Lite lydnad pch prommis

Trött efter en arbetsdag kom jag hem och mötte en pigg Isa. Vi håller på att experimentera lite med dagmattar för att se vad som kan vara bäst för vår lilla familj. Och jag är riktigt nära en himlans bra lösning =)
En pigg Isa utnyttjas givetvis för träning, lydnadsträning rättare sagt. Efter att ha tränat mig själv lite (måste gära det direkt när jag kommer hem, annars blir det inte av) och stoppat i mig lite mat åkte vi till klubben. Kom dit en timme försent för måndagsträningen, men det var nog lika bra. Eftersom det var det första träningspasset på länge hade det kanske inte varit optimalt att träna med 20 stycken andra hundar. Det fanns iaf många häftiga dofter på plan hälsar Isa.

Träningen blev tyvärr kort pga hundträff efter träning och massa telefonsamtal, men vi tränade på intensivt den korta stund vi var där. Vi hann med inkallning med ställande där jag tycker att hon har en positiv attityd, det  känns som att tragglandet med inkallning  med ställande har bidragit med en del även i detta moment. Hon har snabb fart och snabb reaktion vid ligg-kommandot, dock måste vi träna mer på själva tekniken på läggandet. Det borde dock inte vara så svårt eftersom hon lägger sig snabbt under läggande under gång. Sedan fortsatte vi med fjärrdirigering och avslutade med apportering över hoppet. Det pirrar nästan till i kroppen när hon springer ärevarv med leksaken i munnen över plan - det är så kul att se hennes glädje.

Efter träningen åkte vi snabb hem igen och mötte upp Tessan och Nalle. Vi gick en långpromenad med hundarna och stannade till så de fick bada och simma lite. Då såg man verkligen att Isas simteknik förbättrats och att hon simmar snabbare nu, Nalle hade inte en chans mot henne.

Nu är vi nyss hemkomna och måste varva ner lite innan jag går och lägger mig - en bok brukar göra jobbet rätt snabbt. Bjuder på lite sommarbilder från landet - tänkt att det vara är en vecka sen dessa bilder togs - nu känns det ju nästan som höst!












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback